فعالیت‌های مسجد محور بستری برای تقویت فرهنگ دینی جامعه است
کد خبر: 4123087
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۸

فعالیت‌های مسجد محور بستری برای تقویت فرهنگ دینی جامعه است

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کرمانشاه با اشاره به آسیب‌های اجتماعی و لزوم پرداختن به فعالیت‌های مسجد محور برای تقویت فرهنگی دینی در جامعه، گفت: برای کاهش آسیب‌ها در جامعه باید به فعالیت‌های مسجد محور بپردازیم.

حجت‌الاسلام کلات‌پور کانون‌های مساجد کرمانشاه

حجت‌الاسلام افشین کلات‌پور، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان کرمانشاه در گفت‌وگو با ایکنا از کرمانشاه با تأکید بر لزوم پرداختن به فعالیت‌های مسجد محور، اظهار کرد: برای کاهش آسیب‌های اجتماعی و تقویت فرهنگ دینی در جامعه باید فعالیت فرهنگی به ویژه در محلات، مسجدمحور باشد.

وی افزود: احیای ظرفیت‌های مساجد در جامعه و ترویج و نهادینه‌سازی فرهنگ دینی از مهم‌ترین رویکردهای کانون‌های فرهنگی مساجد است و کانون‌ها ظرفیتی در مساجد هستند که در قالب فعالیت‌های فرهنگی و هنری در مسیر کاهش آسیب‌های اجتماعی گام برمی‌دارند.

حجت‌الاسلام کلات‌پور در ادامه با اشاره به اینکه امروز نوک پیکان توطئه دشمنان به فرهنگ دینی و حجاب است، گفت: دشمنان به دنبال جدا کردن نسل جوان و نوجوان از ارزش‌های دینی، مذهبی و فرهنگی هستند و کانون‌های مساجد می‌توانند بستری برای تربیت مسجدی و مقابله با توطئه‌های دشمنان باشند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان کرمانشاه تصریح کرد: کانون‌های مساجد کرمانشاه تلاش می‌کنند تا با جذب جوانان و نوجوانان و اقشار مختلف مردم زمینه تقویت فرهنگ دینی در جامعه و مقابله با توطئه‌های فرهنگی دشمنان را فراهم کنند.

وی در پایان به تقویت باورهای دینی مردم که مهم‌ترین راه مقابله با توطئه‌های دشمنان است اشاره و اظهار کرد: کانون‌های مساجد بازوان توانمندی برای اجرای فعالیت‌های فرهنگی و هنری و اجتماعی هستند که در مسیر تقویت کانون‌ها در استان کرمانشاه نسبت به تشکیل هیئت اندیشه‌ورز با بهره‌گیری از ظرفیت‌های فرهنگی اقدام می‌کنیم.

انتهای پیام
captcha