طرح پیوند «مسجد و مدرسه» در کرمانشاه اجرا شد
کد خبر: 4123290
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۰

طرح پیوند «مسجد و مدرسه» در کرمانشاه اجرا شد

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان کرمانشاه بر ادامه طرح پیوند مسجد و مدرسه در مساجد تأکید کرد و گفت: مساجد باید کانونی برای حرکت و جنبش سازنده اسلامی در زمینه آگاهی و بیداری مردم همچنین مرکزی برای حضور جوانان با ایمان باشند.

طرح پیوند «مسجد و مدرسه»

حجت‌الاسلام افشین کلات‌پور، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان کرمانشاه در گفت‌وگو با ایکنا از کرمانشاه با اشاره به اجرای طرح پیوند مسجد و مدرسه در مساجد کرماشاه، اظهار کرد: هر قدر حضور دانش‌آموزان در مساجد و حضور امام جماعت در مدارس بیشتر شود قطعاً به واسطه پاسخگویی به سؤالات و شبهات آنان، این نسل کمتر در دام تبلیغاتی دشمن گرفتار می‌شوند.

وی افزود: اجرای این طرح نیازمند عزم جدی است چرا که مسجد باید کانونی باشد برای حرکت و جنبش سازنده اسلامی در زمینه آگاهی و بیداری و آماده کردن جوانان و نوجوانان برای دفاع از میراث اسلام به ویژه آنکه مسجد مرکزی برای حضور جوانان با ایمان است.

حجت‌الاسلام کلات‌پور تصریح کرد: طرح پیوند مسجد و مدرسه گام مهمی در مسیر آموزش و تربیت دینی دانش‌آموزان با ایجاد فضای انس و گرایش به مسجد است و این طرح زمینه ارتقا و تقویت بینش اجتماعی و دینی آنان را فراهم می‌کند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کرمانشاه گفت: یکی از اهداف مهم برگزاری طرح پیوند مسجد و مدرسه برای ایجاد بستری برای دانش‌آموزانی است که محدود به فضای آموزشی هستند و از این طریق آنان را بیرون آورده و به مساجد می‌آوریم چرا که مسجد یک فضای تربیتی است.

حجت‌الاسلام کلات‌پور تصریح کرد: از دیگر اهداف طرح، جذب دانش‌آموزان و کادرسازی در مسجد است چرا که وقتی آنان در مساجد جذب شدند آن‌ها را جزو کادر مسجد قرار می‌دهیم و سازماندهی می‌کنیم.

انتهای پیام
captcha