پنجمین جلسه ستاد قرارگاه قرآنی کرمانشاه برگزار شد
کد خبر: 4126593
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۴

پنجمین جلسه ستاد قرارگاه قرآنی کرمانشاه برگزار شد

پنجمین جلسه ستاد قرارگاه قرآنی استان با حضور شهردار کرمانشاه و اعضای این ستاد با محوریت برنامه‌ریزی ویژه برنامه‌های قرآنی ماه مبارک رمضان و ایام نوروز برگزار شد.

نادر نوروزی شهردار کرمانشاه

به گزارش ایکنا از کرمانشاه، پنجمین جلسه ستاد قرارگاه قرآنی کرمانشاه با حضور نادر نوروزی، شهردار کرمانشاه شامگاه گذشته ۱۵ اسفندماه در شهرداری شهر با حضور اعضای این ستاد با محوریت برنامه‌ریزی ویژه برنامه‌های ماه مبارک رمضان و ایام نوروز برگزار شد.

در ابتدای این جلسه نادر نوروزی، شهردار کرمانشاه با ابراز خرسندی از حضور در جمع برخی از قرآنیان استان، اظهار کرد: ترویج موضوعات قرآنی به ویژه در بحث تفسیر، جلسات و انتقال مفاهیم قرآنی از اهداف اصلی است که در شهرداری کرمانشاه دنبال می‌کنیم.

وی با اشاره به تأسیس فرهنگسرای قرآن و عترت شهرداری در کرمانشاه، افزود: یکی از اهداف تأسیس این فرهنگسرا، ایجاد فضای قرآنی فعال و پویا در شهر کرمانشاه است که منجر به حرکت‌های مردمی در تشکیل جلسات قرآنی شود.

نوروزی تصریح کرد: به زودی و تا پیش از ایام نوروز و ماه مبارک رمضان فرهنگسرای قرآن و عترت شهرداری کرمانشاه افتتاح می‌شود که به تناسب سن شهروندان کرمانشاهی به اجرای برنامه‌های قرآنی تأثیرگذار می‌پردازد و اجرای این برنامه‌ها دائمی است و مطمناً منشأ خیر خواهد بود.

شهردار کرمانشاه به برخی از برنامه‌های تدارک دیده شده توسط این دستگاه ویژه ایام ماه مبارک رمضان نیز اشاره کرد و گفت: ۱۰۰ جلسه قرآنی توسط شهرداری کرمانشاه برای استقبال از ماه رمضان تدارک دیده شده که شامل ۳۰ جلسه تلاوت خواهد بود که میزبان آن شهرداری کرمانشاه است و با حضور قاریان برجسته برپا می‌شود.

وی اظهار کرد: ۳۰ جلسه قرآنی در فرهنگسرای قرآن و عترت شهرداری برگزار خواهد شد همچنین مناطق هشت گانه شهرداری نیز هر هفته یک جلسه قرآنی بزرگ برگزار می‌کنند.

نوروزی به برگزاری ویژه برنامه تجلیل از خادمان قرآنی کرمانشاه نیز طی ایام نوروز اشاره کرد و افزود: ۴ کارگاه آموزشی «قرآن و زندگی» برگزار خواهد شد که معتقدم در انتقال مفاهیم قرآنی به جامعه بسیار مؤثر و تأثیرگذار است و تأکیدی که در این خصوص داریم انتخاب موضوعاتی است که منجر به انتقال مفاهیم قرآنی به جامعه شود.

شهردار کرمانشاه در ادامه بر هم‌اندیشی در خصوص برنامه‌های قرآنی با پیشکسوتان تأکید کرد و گفت: شهرداری کرمانشاه ویژه ایام ماه مبارک رمضان ساخت ۳۰ کلیپ کوتاه ویژه فضای مجازی تدارک دیده که در قالب آن نکات کلیدی منتشر می‌کند و در این راستا از حضور علمای برجسته در حوزه تفسیر بهره گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه خاصیت فضای مجازی کوتاه بودن آن است، بیان کرد: باید قرآن در فضای مجازی سهم بیشتری داشته باشد و کار کردن در این فضا از اولویت‌های برنامه‌های شهرداری است.

نوروزی درخصوص فضاسازی شهری رمضان در کرمانشاه، اظهار کرد: ۳۰ درصد از فضای تبلیغاتی شهر را به موضوعات قرآنی اختصاص داده‌ایم و امسال از طراحان خبره برای پرداختن به موضوعات جدید و قابل تأمل از نگاه شهروندی بهره گرفته‌ایم.

شهردار کرمانشاه به دیوارنگاره مفاهیم قرآنی نیز اشاره کرد و افزود: معتقدم هر چه در حوزه فعالیت‌های قرآنی کار شود بازهم کم است و فعالیت قرآنی، کار اساسی و زیربنایی در جامعه است که با انجام کار فرهنگی باید این میراث و سرمایه عظیم را حفظ کنیم.

در ادامه این جلسه محسن کرمیان، مسئول پیگیری مصوبات دبیرخانه قرارگاه قرآنی کرمانشاه با اشاره به تشکیل ستاد قرارگاه قرآنی استان، اظهار کرد: ۲۰ روز از تشکیل ستاد قرارگاه قرآنی استان می‌گذرد و این ستاد با هدف پرداختن به برنامه‌های قرآنی استان تشکیل شده که با توجه به پیش‌رو بودن ماه مبارک رمضان پنجمین جلسه از آن به بحث فعالیت‌های قرآنی این ماه اختصاص داده شده است.

وی افزود: امسال با توجه به تقارن شیرین نوروز و ماه رمضان باید برنامه‎‌ریزی دقیق ویژه این ایام داشته باشیم و خاصه امسال برنامه‌های قرآنی ماه رمضان باید بهتر از سال‌های گذشته باشد که در فضای شهر کرمانشاه و شهرستان‌ها آن را حس کنیم.

کرمیان به ستاد قرارگاه قرآنی استان و فعالیت‌های آن اشاره کرد و گفت: دبیرخانه این قرارگاه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر آن مدیرکل این اداره است و وظیفه این اداره‌کل گردآوری فعالیت‌ها قرآنی و داده‌های دستگاه‌های عضو این ستاد در استان کرمانشاه برای جمع‌بندی و ارائه به استاندار و مسئولان استانی است.

مسئول پیگیری مصوبات دبیرخانه قرارگاه قرآنی کرمانشاه در پایان تصریح کرد: در بدو تشکیل قرارگاه قرآنی استان خوشحالیم که ویژه برنامه‌های قرآنی ماه مبارک رمضان و نوروز را برنامه‌ریزی می‌کنیم و امیدواریم با همفکری دستگاه‌های عضو بهترین برنامه‌ها با محوریت ایام پیش‌رو رقم بخورد.

انتهای پیام
captcha