مهندسی برنامه‌های فرهنگی ویژه مناطق محروم ضروری است
کد خبر: 4128409
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۰

مهندسی برنامه‌های فرهنگی ویژه مناطق محروم ضروری است

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کرمانشاه با اشاره به برنامه‌های این ستاد ویژه مناطق محروم، گفت: مهندسی برنامه‎‌های فرهنگی مناطق محروم ضروری است و برش فرهنگی برای مناطق محروم استان تدوین و دورنمای آن آماده شده است.

حجت‌الاسلام کلات‌پور کانون‌های مساجد کرمانشاه

به گزارش ایکنا از کرمانشاه، حجت‌الاسلام افشین کلات‌پور، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کرمانشاه امروز ۲۴ اسفندماه در نشست خبری به مناسبت سالروز تأسیس کانون‌های مساجد با بیان اینکه دشمنان پس از جنگ تحمیلی که نتوانستند به خواسته‌های خود برسند امروز با تهاجم فرهنگی به مقابله با کشورمان برخاسته‌اند، اظهار کرد: کانون‌های مساجد یک نهاد مردمی و انقلابی است و در این شرایط با تربیت نیرو‌های متخصص، متعهد و انقلابی در مساجد به ندای مقام معظم رهبری لبیک گفته است.

وی با اشاره به اینکه کانون‌ها در سال ۱۳۷۱ تأسیس شده‌اند، افزود: در استان کرمانشاه اولین کانون‌ها در مناطق محروم شکل گرفته‌اند و طی این مدت اقدامات خوبی انجام شده است.

حجت‌الاسلام کلات‌پور تصریح کرد: کانون‌ها اهداف مهمی را دنبال می‌کنند که یکی از آن‌ها کمک به اقشار آسیب‌دیده جامعه است که در بحث مواسات و همدلی کانون‌ها به خوبی به میدان خدمت وارد شده‌اند و در ایام کرونا دیدیم تنها واحد فرهنگی بود که فعالیت‌های خود را تعطیل نکرد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کرمانشاه به بحث توزیع بسته‌های معیشتی اشاره کرد و گفت: بیش از ۸۰ تن گوشت طی ۱۸ مرحله در مدت زمان ۲ سال از شیوع کرونا با همراهی برنامه سمت خدا و کانون حضرت خدیجه(س) بین اقشار محروم استان کرمانشاه توزیع شده است.

وی به راه‌اندازی سایت بچه‌های مسجد و فهما اشاره کرد و افزود: این زیست‌بوم فرهنگی پل ارتباطی بین مردم و تمام اقشار مختلف مردم است و در نوع خود یک جهاد تبیین است.

حجت‌الاسلام کلات‌پور به فعالیت ۲۵ هزار کانون فرهنگی و هنری مساجد با حضور سه میلیون مخاطب در سطح کشور نیز اشاره کرد و گفت: این نهاد‌های فرهنگی مخاطبانی در رده‌های سنی مختلفی در سراسر کشور دارند و به پوشش برنامه‌های خوبی می‌پردازند.

وی در ادامه با اشاره به برنامه‌های این ستاد ویژه مناطق محروم، افزود: مهندسی برنامه‎‌های فرهنگی ویژه در مناطق محروم ضروری است و برش فرهنگی برای مناطق محروم استان تدوین و دورنمای آن آماده شده است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کرمانشاه به تدوین ۱۶ برنامه شاخص فرهنگی برای اجرا در مناطق محروم اشاره و بیان کرد: در این راستا هر مسجد متناسب با ظرفیت محله و مخاطبان خود به اجرای برنامه می‌پردازد.

حجت‌الاسلام کلات‌پور به بحث نهضت بازگشت به مساجد و هویت‌بخشی به کانون‌ها اشاره کرد و افزود: امروز دستگاه‌های مختلفی پای کار آمده‌اند تا با بهره‌گیری از ظرفیت مساجد به حل مشکلات بپردازند.

وی در پایان با اشاره به فعالیت ۵۸۹ کانون فرهنگی و هنری مساجد در استان، اظهار کرد: کانون‌های مساجد سطح استان ۳۲ هزار مخاطب را در رده‌های سنی مختلف در مناطق شهری و روستایی پوشش می‌دهند.

انتهای پیام
captcha