آغاز به‌کار دبیرخانه جشنواره کتابخوانی رضوی کرمانشاه در نمایشگاه قرآن و عترت
کد خبر: 4134463
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۴
با هدف معرفی فعالیت‌ها؛

آغاز به‌کار دبیرخانه جشنواره کتابخوانی رضوی کرمانشاه در نمایشگاه قرآن و عترت

غرفه اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه در سیزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت استان کرمانشاه با هدف معرفی و ترویج دوازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی برپا شد.

آغاز به‌کار دبیرخانه جشنواره کتابخوانی رضوی کرمانشاه

معصومه حسنی خونسار، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه در گفت‌وگو با ایکنا از کرمانشاه، اظهار کرد: غرفه اداره کل کتابخانه‌های عمومی با نام دبیرخانه دوازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی به منظور معرفی این جشنواره، همزمان با ایام ماه مبارک رمضان در سیزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت استان کرمانشاه به مدت یک هفته میزبان علاقه‌مندان است.

وی افزود: معرفی دوازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی، فعالیت‌های ویژه کودکان و نوجوانان مانند نقاشی، قصه گویی، مسابقه و ... از مهم‌ترین فعالیت‌های فرهنگی انجام شده در این غرفه است.

حسنی خونسار در خصوص معرفی دوازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در نمایشگاه قرآن و عترت، بیان کرد: با توجه به آغاز به کار دوازدهمین جشنواره رضوی و بخش‌های مرتبط آن با موضوع کتاب و کتابخوانی در تمامی رده‌های سنی و بخش‌های ویژه در این نمایشگاه می‌توانیم جشنواره رضوی را به مردم معرفی کنیم و استقبال خوبی صورت بگیرد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه با بیان اینکه در یازدهمین دوره این جشنواره سال گذشته در استان کرمانشاه ۴۰ هزار مورد شرکت داشته‌ایم، عنوان کرد: دوازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی ضمن تمرکز بر منابع مرتبط با سیره حضرت امام رضا(ع)، دارای بخشی ویژه با محوریت حضرت امام حسن عسکری(ع) خواهد بود.

وی در خصوص نحوه مشارکت افزود: این جشنواره در بخش‌های فردی یا گروهی و خانوادگی، به دو شیوه مکتوب و الکترونیک میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

حسنی خونسار گفت: علاقه‌مندان به شرکت در بخش انفرادی می‌توانند متناسب با گروه سنی خود ضمن مطالعه کتاب‌ها، در هر یک از رشته‌های جشنواره شرکت کنند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه اظهار کرد: در بخش گروهی، با انتخاب گزینه گروهی در حساب کاربری فرد، امکان مشارکت در قالب جمع‌های دوستانه، دانشجویی و صنفی در رشته‌های با قابلیت گروهی میسر است همچنین علاقه‌مندان به شرکت در بخش خانوادگی، می‌بایست در هنگام مراجعه به سایت جشنواره، ضمن انتخاب گزینه خانوادگی و افزودن همه یا بخشی از اعضای درجه یک خانواده (پدر، مادر، خواهر، برادر، پدربزرگ و مادربزرگ) متناسب با گروه سنی خود در رشته‌های جشنواره شرکت کنند.

وی یادآور شد: شرکت‌کنندگان تنها می‌توانند در یکی از دو بخش فردی یا گروهی و خانوادگی شرکت کنند. در بخش گروهی، جوایز داوری به اثر تعلق می‌گیرد. در بخش خانوادگی، جمع امتیاز از محاسبه میانگین نمرات اعضای خانواده انجام و شرکت‌کنندگان این بخش دو بار وارد مرحله قرعه کشی می‌شوند.

حسنی خونسار تصریح کرد: منابع دوازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی به ۴ گروه سنی خردسال، کودک، نوجوان و جوان و بزرگسال تفکیک شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه در پایان با یادآوری اینکه دوازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی از روز ۲۵ بهمن ماه ۱۴۰۱ آغاز شده است و تا ۱ تیرماه ۱۴۰۲ ادامه دارد، افزود: علاقه‌مندان برای شرکت در جشنواره و ارسال آثار می‌توانند به نشانی razavi.samakpl.ir مراجعه کنند و توضیحات بیشتر نحوه شرکت را در این صفحه مطالعه کنند.

انتهای پیام
captcha