اجرای طرح ملی «مساجد پایگاه قرآنی» در کانون‌های مساجد کرمانشاه
کد خبر: 4136446
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۵

اجرای طرح ملی «مساجد پایگاه قرآنی» در کانون‌های مساجد کرمانشاه

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کرمانشاه از اجرای طرح ملی «مساجد پایگاه قرآنی» در کانون‌های مساجد کرمانشاه خبر داد و گفت: این طرح با هدف هم‌افزایی ظرفیت قرآنی کانون‌های مساجد و ترویج سبک زندگی قرآنی کانون‌ها برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام کلات‌پور کانون‌های مساجد کرمانشاه

حجت‌الاسلام افشین کلات‌پور، مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کرمانشاه در گفت‌وگو با ایکنا از کرمانشاه از اجرای طرح ملی «مساجد پایگاه قرآنی» در کانون‌های مساجد کرمانشاه خبر داد و اظهار کرد: این طرح با هدف هم‌افزایی ظرفیت قرآنی کانون‌های مساجد و ترویج سبک زندگی قرآنی کانون‌ها برگزار می‌شود.

وی افزود: تحقق منویات مقام معظم رهبری در خصوص ترویج فعالیت‌های قرآنی، قرار گرفتن تلاوت در خدمت تأثیرگذاری بر مستمع، انس با قرآن به عنوان مقدمه‌ای برای تخلق و عمل به قرآن، ترویج معارف قرآنی و حرکت به سمت فهم قرآن، ترویج سبک زندگی قرآنی و عمل به دستورات قرآن از دیگر اهداف اجرایی شدن طرح است.

حجت‌الاسلام کلات‌پور تصریح کرد: جزئیات برگزاری این طرح در کانون‌های مساجد شامل برگزاری جلسات هفتگی تلاوت قرآن، ارتباط مساجد قرآنی با یکدیگر، برگزاری کلاس‌های آموزشی، تشکیل جلسات سنتی قرآن، اجرای طرح تلاوت نور و شرکت در مسابقات قرآنی مدهامتان خواهد بود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کرمانشاه گفت: کانون‌های مجری طرح باید اطلاعات مربوط به برگزاری این دوره‌ها را در سامانه بچه‌های مسجد به ثبت برسانند و جلسات تلاوت قرآن هر هفته برای عموم اجرا شود.

این مسئول در پایان تصریح کرد: از محور‌های اجرای این طرح برگزاری جلسات سنتی قرآن است که به عنوان یکی از فعالیت‌های خودجوش مردمی با توجه به مسجد محور بودن طرح به ارتباط چهره به چهره با مخاطب تأکید دارد.

انتهای پیام
captcha