امام جواد(ع) سبب تثبیت تشیع شدند
کد خبر: 4148883
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۸

امام جواد(ع) سبب تثبیت تشیع شدند

رئیس تبلیغات اسلامی دالاهو گفت: اهتمام علمی امام جواد(ع) سبب استقرار و تثبیت تشیع شد و امام جواد(ع) با استفاده از معجزات و کرامات و با استفاده از احتجاج و مناظره‌های علمی با علمای مختلف باعث شدند امامت خود، امام هادی(ع) و امام زمان(عج) تثبیت شود و شیعیان از این گرداب عقیدتی به سلامت عبور کنند.

شهادت امام جواد(ع)

حجت‌الاسلام ارسلان کریمی، رئیس تبلیغات اسلامی دالاهو در گفتگو با ایکنا از کرمانشاه با تسلیت سالروز شهادت امام جواد(ع)، اظهار کرد: اگر بخواهیم از کارنامه امام جواد(ع) مطلبی بگوییم باید گفت که در دوران کوتاه عمر ایشان چند تلاش ماندگار و کاملاً پایه‌ای از خود به یادگار گذاشته‌اند که این مسائل اساسی هستند و مجموع آن‌ها موجب شده که شیعیان از گرداب عقیدتی به سلامت عبور کنند.

وی افزود: مهم‌ترین فصل از کارنامه امام جواد(ع) آن است که با استفاده از معجزات و کرامات و با استفاده از احتجاج و مناظره‌های علمی که با علمای مختلفی انجام دادند، موجب شدند امامت خود و امام هادی(ع) در هشت سالگی و امامت امام زمان(عج) در پنج سالگی را تثبیت کنند و این امر باعث شد تا شیعیان از این گرداب عقیدتی به سلامت عبور کنند و این مسئله را بپذیرند که امام می‌تواند در سنین کودکی هم این منصب امامت را عهده‌دار شود.

حجت‌الاسلام کریمی تصریح کرد: از دیگر اقدامات برجسته امام جواد(ع) در بحث تربیت شاگردان برجسته ایشان است که نقش مهمی در گسترش تشیع داشتند و ایشان از پشتوانه قوی فکری و علمی برخوردارد بودند و عالمان و فرزانگانی تعلیم و تربیت کردند که از جمله تربیت شدگان مکتب امام جواد(ع)، عبدالعظیم حسنی است که با فعالیت او احادیث اهل‌بیت(ع) ترویج یافت و موجب گسترش شیعیان در شهر ری شدند.

رئیس تبلیغات اسلامی دالاهو گفت: از دیگر کار‌های شاخص امام جواد(ع) مقابله با افکار انحرافی است که در مدت ۱۷ سال امامت ایشان با تلاش و مرزبندی بین جریانات انحرافی، شیعه حقه از جانب امام(ع) مشخص و با افکار انحرافی مقابله کردند.

وی در پایان افزود: اهتمام علمی امام جواد(ع) سبب استقرار و تثبیت تشیع شد و امام جواد(ع) توانستند با مناظرات علمی از کیان دین حفاظت کنند و هدایت معنوی مردم را پیش ببرند.

انتهای پیام
captcha