نشست مسئولان امر به معروف و نهی از منکر علوم پزشکی کرمانشاه برگزار می‌شود
کد خبر: 4150161
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۷

نشست مسئولان امر به معروف و نهی از منکر علوم پزشکی کرمانشاه برگزار می‌شود

نشست سالیانه مسئولان امر به معروف و نهی از منکر و نماز و رابطین فرهنگی واحد‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با هدف تعیین سیاست‌های این حوزه برگزار می‌شود.

رسول قاسمی مسئول دفتر قرآن و عترت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه

رسول قاسمی، مسئول دفتر قرآن و عترت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در گفت‌وگو با ایکنا از کرمانشاه از برگزاری نشست سالیانه مسئولان امر به معروف و نهی از منکر و نماز و رابطین فرهنگی این دانشگاه در روز ۵ تیرماه خبر داد و با اشاره به سیره معصومین و توصیه بزرگان در اهمیت امر به معروف و نهی از منکر اظهار کرد: در هر جایگاهی که هستیم باید برای دوری از تباهی و رسیدن به جامعه آرمانی، آمر به معروف و ناهی از منکر باشیم.

وی درخصوص فعالیت‌های حوزه نماز در این دانشگاه، افزود: نماز، پرتکرارترین یادآوری مسلمانان و مشخصه جامعه اسلامی، نماز جماعت و پرشور است که امر اهمیت فعالیت در این زمینه را دو چندان کرده است.

قاسمی اظهار کرد: توجه به امر به معروف و نهی از منکر و اجرای آن در دانشگاه باید درخور باشد و در این خصوص ما در اکثر اوقات به حداقل‌های تعیین شده بسنده می‌کنیم که اینگونه نباید باشد.

مسئول دفتر قرآن و عترت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه نماز جریان‌ساز است و در پیشینه تاریخی ما، جایگاه ویژه‌ای دارد، گفت: نقطه عطف قیام عاشورا اجرای دین و نماز است و این تکلیف در دانشگاه برعهده ماست که در این بحث، کار اساسی و بنیادی انجام دهیم.

وی یادآور شد: ستاد اقامه نماز و ستاد امر به معروف و نهی از منکر در دانشگاه در سه حوزه مدیریت، فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی و برنامه‌های آموزشی طبق دستورالعمل سالانه وزارت بهداشت در حال فعالیت است.

قاسمی در پایان با اشاره به همکاری قابل تقدیر رابطین این حوزه، افزود: فعالیت‌های این مرکز به شیوه منسجم در حال انجام است و برای بهبود بیش از پیش و اجرایی شدن برنامه‌ها نیازمند به همکاری بیشتری هستیم که این مهم با ارائه پیشنهادات رابطین ستاد‌های اقامه نماز و امر به معروف و نهی از منکر و رابطین فرهنگی محقق خواهد شد و شرایط را برای بهبود و دستیابی به اهداف برنامه‌ریزی شده فراهم می‌کند.

انتهای پیام
captcha