حقوق بشر از تعالیم قطعی اسلام است
کد خبر: 4151106
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۱

حقوق بشر از تعالیم قطعی اسلام است

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه حقوق بشر جزء میراث ایرانیان و از تعالیم قطعی اسلام است، بیان کرد: در رویکرد توحیدی، حقوق بشر خاستگاه دینی دارد و اسلام نه تنها حقوق بشر را قبول دارد بلکه آن را در بالاترین سطح برای انسان قائل است.

مراسم بزرگداشت سالروز شهادت دکتر بهشتی و ۷۲ تن از یاران ایشانبه گزارش ایکنا از کرمانشاه، محمدطیب صحرایی، استاندار کرمانشاه امروز در مراسم بزرگداشت سالروز شهادت دکتر بهشتی و ۷۲ تن از یاران ایشان در مسجد النبی(ص) کرمانشاه با اشاره به اینکه حقوق بشر از تأکیدات اسلامی است، اظهار کرد: در رویکرد توحیدی، حقوق بشر خاستگاه دینی دارد و اسلام آن را در بالاترین سطح برای انسان قائل است.

وی با بیان اینکه کامل‌ترین شکل آن در آموزه‌های حیات‌بخش اسلام تجلی یافته است، افزود: حقوق بشر ریشه در فرهنگ غنی ایرانیان دارد و یکی از اسناد مهم تاریخی مرتبط با موضوع حقوق بشر منتسب به کورش کبیر است.

صحرایی بیان کرد: حقوق بشر جزء میراث ایرانیان و از تعالیم قطعی اسلام است که در سال‌های اخیر گرفتار دشمنان خود شده و امروز با یک جریان سنگین ضد بشری در جهان مواجه هستیم که تصویری زیبا و فریبنده از خود ساخته‌اند.

استاندار کرمانشاه یاد‌آور شد: پیشینه اهتمام به تدوین حقوق بشر در اسلام به عصر رسالت باز می‌گردد که در مقایسه با حقوق بشر غربی بیش از دوازده قرن سابقه دارد.

وی تأکید کرد: برای قرار گرفتن در مسیر سعادت باید دوستان و دشمنان خود را بشناسیم و نسل جوان و آیندگان را با دشمنان خود آشنا کنیم و به جوانان خود نشان دهیم که آمریکا هیچ‌گاه دلسوز مردم این کشور نبوده و نخواهد بود.

صحرایی به سابقه آمریکا در حوزه حقوق بشر در دنیا و ایران اشاره و اظهار کرد: اگر به تاریخ ۱۵۰ ساله اخیر نگاهی بیندازیم متوجه خواهیم شد از زمانی که آمریکا به عنوان قدرت مطرح شده به عنوان یکی از پایه‌های اصلی جنگ‌های متعدد در دنیا با مشخصات روشن بوده است.

استاندار کرمانشاه گفت: یکی از نمونه‌های صریح نقش آمریکا در به راه افتادن جنگ‌ها در مورد ویتنام و ... شاهد هستیم که خودشان برای نمایش اقتدارشان فیلم‌های بسیاری از این جنگ ساخته‌اند.

صحرایی افزود: آمریکا با پیشینه‌ای که دارد نمی‌تواند ادعای حقوق بشر در دنیا داشته باشد که یک نمونه بارز از اعمال ضد حقوق بشری این کشور در حق ملت ایران بوده که از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی در همه حال در مقابله با حقوق این مردم است. از نمونه‌های بارز دیگر آن ترور بیش از ۱۷ هزار و در رأس آن ترور حاج قاسم سلیمانی به فرمان مستقیم رئیس جمهور آمریکا است.

وی بیان کرد: به شهادت رسیدن هزاران نفر از فرزندان این ملت این حق را به ما می‌دهد تا از آمریکا طلبکار باشیم که یکی از دلایل این امر پشتیبانی آمریکا از رژیم بعث و تحمیل هشت سال جنگ به ملت ایران بود.

استاندار کرمانشاه به ایام کرونا نیز اشاره کرد و افزود: آمریکا چگونه می‌تواند ادعای حقوق بشر داشته باشد وقتی در دوران شیوع کرونا به ما واکسن نمی‌دادند.

صحرایی در پایان از مسئولان و مدیران خواست تا با خدمت به مردم دین خود را ادا کنند و مفهوم واقعی حقوق بشر را به مردم نشان دهند.

انتهای پیام
captcha