تئاتر هنر شریف و استراتژیکی است
کد خبر: 4153247
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۶

تئاتر هنر شریف و استراتژیکی است

مشاور هنری رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور و دبیر جشنواره مدرسه تئاتر شبستان، گفت: هنر تئاتر، هنر شریف و استراتژکی است و هنری است که اگر بیانات رهبری را جستجو و بررسی کنید، می‌بینید که چقدر عقب هستیم، بیش از ۴۰ سال عقب هستیم.

حسین عالم‌بخش مشاور هنری رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور

به گزارش ایکنا از کرمانشاه، آیین افتتاحیه اولین دوره آموزشی مدرسه تئاتر شبستان، صبح امروز ۱۶ تیرماه مصادف با عید سعید غدیر با حضور چهره‌های برجسته و نام آشنای تئاتر و سینمای ایران و اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کرمانشاه در تالار وحدت برگزار شد.

در این مراسم حسین عالم‌بخش، مشاور هنری رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور و دبیر جشنواره مدرسه تئاتر شبستان، اظهار کرد: برجسته‌ترین اساتید نمایشنامه‌نویسی، بازیگری و تئاتر کاغذی برای آموطش بچه‌های مساجد به کرمانشاه آمده‌اند که همگی از اساتید درچه یک و طارز کشور هستند.

وی افزود: امروز شاگردان خانم لطیفی‌نژاد که در هفته‌های پیش در مشهد و در قالب این دوره آموزش دیده‌اند مشغول اجرای تئاتر کاغذی در مراکز مختلف هستند.

عالم‌بخش تصریح کرد: هنر تئاتر، هنر شریف و استراتژیکی است. هنری است که اگر بیانات رهبری را جستجو و بررسی کنید می‌بینید که چقدر عقب هستیم، بیش از ۴۰ سال عقب هستیم.

دبیر جشنواره مدرسه تئاتر شبستان بیان کرد: ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور با حضور حجت‌الاسلام کمال‌الدین خداداده و مهدی مقدم معاونت فرهنگی هنری این ستاد پس از سال‌ها مانند دهه ۶۰ تصمیم به زنده شدن هنر تئاتر در مساجد گرفته‌اند و برگزاری دوره آموزشی مدرسه تئاتر شبستان در این راستا است.

وی اظهار کرد: دوره آموزشی دو روزه در کرمانشاه برگزار خواهد شد و بچه‌های مسجد در این دوره‌ها حضور می‌یابند.

عالم‌بخش گفت: در دهه ۶۰ و اوایل ۷۰ اگر به دنبال تئاتر، موسیقی و سرود می‌گشتید باید سراغ مساجد می‌رفتید، اما کم کم یک شکاف و فاصله‌ای بین مسجد و هنر در برخی از مساجد افتاد و رفته رفته هنر از مسجد خارج شد و امروز با برگزاری این دوره‌های آموزشی قصد داریم تا بازگشت هنر به مساجد انجام گیرد و امیدواریم مساجد پایگاه تولیئ هنر‌های مختلف برای شاد کردن مردم و ارتقاء اندیشه و سبک زندگیشان شود.

مشاور هنری رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور افزود: امیدوارم شاهد درخشش بچه‌های مسجد در اوج عرصه تئاتر کشور باشیم.

دبیر جشنواره مدرسه تئاتر شبستان یادآور شد: امسال اولین دوره جشنواره ملی تئاتر شبستان در گستردگی کل کشور انجام می‌گیرد و امیدواریم با برگزاری این رویداد ارزشمند شاهد خلق آثار خوبی از سراسر کشور به ویژه استان کرمانشاه باشیم.

وی در پایان اظهار کرد: از مسئولین ستاد کانون‌های مساجد کشور و استان امکانات را در حد بضاعت آنان مطالبه کند. هنر تئاتر هنری است که احتیاج به امکاناتی ندارد و این سیال بودن قابلیت ارزنده هنر است.

انتهای پیام
captcha