رویکرد «مدرسه تئاتر شبستان»؛ مردمی‌سازی تئاتر و تربیت هنرمندان متعهد
کد خبر: 4153256
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۱

رویکرد «مدرسه تئاتر شبستان»؛ مردمی‌سازی تئاتر و تربیت هنرمندان متعهد

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه گفت: رویکرد «مدرسه تئاتر شبستان» مردمی‌سازی تئاتر و تربیت هنرمندان متعهد و ارزشی پرورش یافته در مساجد است.

حجت‌الاسلام کلات‌پور کانون‌های مساجد کرمانشاه

به گزارش ایکنا از کرمانشاه، حجت‌الاسلام افشین کلات‌پور، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه امروز ۱۶ تیرماه در آیین افتتاحیه اولین دوره آموزشی مدرسه تئاتر شبستان که در تالار وحدت کرمانشاه برگزار شد، مسجد را خاستگاه هنر متعالی و انقلابی دانست و اظهار کرد: رویکرد «مدرسه تئاتر شبستان» مردمی سازی تئاتر و تربیت هنرمندان متعهد و ارزشی پرورش یافته در مساجد است.

وی افزود: طی ۴ دهه از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی قدری از این هنر تأثیرگذار فاصله گرفتیم و اتفاقی به این شکل را در مساجد شاهد نبودیم.

حجت‌الاسلام کلات‌پور بیان کرد: ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در راستای مردمی‌سازی تئاتر و تربیت هنرمندان متعهد و ارزشی پرورش یافته در مساجد، در اقدامی کم نظیر و بی سابقه در دهه‌های گذشته، سعی در زنده کردن هنر تئاتر و نمایش در مساجد دارد.

وی یادآور شد: اولین دوره آموزشی مدرسه تئاتر شبستان که با حضور اساتید برجسته تئاتر و سینمای ایران در کرمانشاه و سایر استان‌های کشور در حال برگزاری است به دنبال کشف و پرورش استعداد‌های بچه‌های مسجد در زمینه‌های نمایشنامه نویسی، بازیگری، کارگردانی و تئاتر کاغذی است.

حجت‌الاسلام کلات‌پور بیان کرد: حضور چهره‌های برجسته و ارزشمندی که امروز در کرمانشاه میزبان آنان هستیم فرصتی مغتنم و بی تکرار برای اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد است که در محضر اساتید برجسته و ارزشی که خود از هنرمندان انقلابی و متعهد هستند به کسب علم و تجربه بپردازند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه، با تأکید بر ضرورت تربیت هنرمندان متعهد و انقلابی برای آینده انقلاب، خاطرنشان کرد: هنر نمایش، شعبده نیست در واقع هنری است که از درون بازیگر و حس او نشأت گرفته است این حس وقتی با معنویت عجین شود تأثیری دو چندان خواهد داشت.

یادآور می‌شود، آیین اختتامیه اولین دوره آموزشی «مدرسه تئاتر شبستان»، عصر روز شنبه ۱۷ تیرماه با حضور مسئولین استان کرمانشاه، اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و اصحاب فرهنگ و هنر در تالار وحدت برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha