نمایش تئاتر کاغذی از سه زن قهرمان در کرمانشاه اجرا شد
کد خبر: 4153822
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۶
در آیین اختتامیه مدرسه تئاتر شبستان؛

نمایش تئاتر کاغذی از سه زن قهرمان در کرمانشاه اجرا شد

نمایش تئاتر کاغذی از قصه زن ایرانی با محوریت شخصیت سه زن برگرفته از پیشینه و تاریخ مرز و بوم و مقاومت زنان غیور کرمانشاهی در دوران دفاع مقدس در آیین اختتامیه مدرسه تئاتر شبستان در کرمانشاه، اجرا شد.

اجرای نمایش تئاتر کاغذی از «سه زن قهرمان»

ساغر لطفی‌نژاد، مدرس کارگاه آموزشی تئاتر کاغذی در اولین دوره آموزشی مدرسه تئاتر شبستان در کرمانشاه در گفت‌وگو با ایکنا از کرمانشاه، 18 تیرماه در حاشیه مراسم اختتامیه اولین دوره آموزشی مدرسه تئاتر شبستان در استان اظهار کرد: استعداد‌های بسیار خوبی در رشته تئاتر کاغذی در بین هنرآموزان استان کرمانشاه در رده‌های سنی مختلف وجود داشت که جای بسی خرسندی است.

وی با اشاره به اینکه در آیین اختتامیه این دوره آموزشی توسط هنرآموزان، نمایش تئاتر کاغذی از قصه زن ایرانی با محور شخصیت سه زن که برگرفته از پیشینه و تاریخ این مرز و بوم و مقاومت زنان غیور کرمانشاهی در دوران دفاع مقدس است به روی صحنه رفت، افزود: این نمایش کاغذی در سه اپیزود طراحی و تمامی عروسک‌ها و دکور آن توسط هنرآموزان مدرسه تئاتر شبستان در کرمانشاه آماده‌سازی شده است.

لطفی‌نژاد بیان کرد: سه اپیزود در تئاتر کاغذی هنرآموزان استان کرمانشاه طراحی شده که اپیزود اول با محوریت آناهیتا الهه آب و نماد حیات و زندگی است که معبد آن در استان کرمانشاه قرار دارد، اپیزود دوم به بیان قصه گردآفرید به‌عنوان نماد زن دلاور ایرانی و برگرفته از شاهنامه می‌پردازد و اپیزود سوم این تئاتر کاغذی نماد زن مقاوم کرمانشاهی است که به معرفی فرنگیس از شهرستان گیلانغرب دومین شهر مقاوم ایران اسلامی در دوران هشت سال دفاع مقدس می‌پردازد.

مدرس کارگاه آموزشی تئاتر کاغذی گفت: قرار است که از این سه اپیزود که اجرا و فیلمبرداری شده برای شرکت در جشنواره ملی تئاتر شبستان استفاده شود.

وی در پایان اظهار کرد: به جهت اینکه محتوای بسیار غنی در سه اپیزود نمایشی گنجانده شده و هم به پیشینه کهن و سرزمینی و از سوی دیگر نماد زن مقاوم در این استان اشاره دارد، معرف جایگاه و نقش زن ایرانی برای دختران و بانوان کشورمان است.

انتهای پیام
captcha