توسعه حرم سیده فاطمه(س) خواست عموم مردم کرمانشاه است
کد خبر: 4172934
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۴
موحد: 

توسعه حرم سیده فاطمه(س) خواست عموم مردم کرمانشاه است

مسئول هیئت امناء آستان مقدس سیده فاطمه(س) در کرمانشاه با اشاره به هویت مذهبی و فرهنگی زیارتگاه‌ها، گفت: توسعه حرم مطهر سیده فاطمه(س) در کرمانشاه خواست عموم مردم کرمانشاه و زائران است.

حسن موحد مسئول هیئت امناء آستان مقدس سیده فاطمه(س) در کرمانشاه

حسن موحد، مسئول هیئت امناء آستان مقدس سیده فاطمه(س) در کرمانشاه در گفت‌وگو با ایکنا از کرمانشاه، اظهار کرد: به مناست میلاد نبی مکرم اسلام و امام صادق(ع) و آغاز هفته وقف نشستی با اصحاب رسانه استان داشتیم که با حضور رؤسای ادارات ناحیه یک و دو اوقاف و امور خیریه شهرستان کرمانشاه پیرامون وقف جدید و وقف در رسانه برگزار شد.

وی با اشاره به مباحث مورد بحث این نشست، افزود: تبیین و معرفی وقف، وقف احسان ماندگار و معرفی آثار و برکات آن همچنین توصیه‌های موجود در دین اسلام در این زمینه و مشارکت دادن تمامی گروه‌های اجتماع در سنت حسنه وقف و توان گره‌گشایی بسیار آن از مشکلات اجتماعی در سطح خرد و کلان و لزوم نهادینه شدن بیشتر آن در جامعه از مباحث مطرح شده در این نشست بود.

موحد با بیان اینکه وقف چشمه همیشه جاری است و در زمان محدود نمی‌شود، گفت: در نشست صمیمی که با اصحاب رسانه برگزار کردیم برای ایجاد ارتباط نزدیک اوقاف و رسانه نظرات خوبی مطرح شد که به معرفی بهتر و مطلوب‌تر آثار و برکات وقف در جامعه و دعوت از عموم به وقف منجر می‌شود.

مسئول هیئت امناء آستان مقدس سیده فاطمه(س) در کرمانشاه در ادامه به آئین غبارروبی مضجع مطهر بقعه سیده فاطمه(س) در کرمانشاه با حضور خادمان آستان مقدس و جمعی از مسئولان استان اشاره کرد و گفت: این بقعه یکی از زیارتگاه‌های قابل احترام مردم کرمانشاه به ویژه بانوان است از این‌رو با توجه به خواست گسترده مردم استان و خیل زائران این آستان مقدس به دنبال گسترش فضای حرم هستیم.

موحد با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در این خصوص که بقاع متبرکه باید به قطب فرهنگی تبدیل شوند و بیش از گذشته جای خود را بین مردم باز کنند، بیان کرد: براین اساس باید نسبت به گسترش حرم مطهر سیده فاطمه(س) که همواره منبع فیض و راز و نیاز مردم بوده و پناهی برای یافتن معنویت و دست‌یابی به آرامش به وقت گرفتاری‌هاست، همت کنیم.

وی در پایان به اشاره به منویان مراجع عظیم‌الشأن درخصوص جایگاه حرم مطهر سیده فاطمه(س)، اظهار کرد: حرم مطهر سیده فاطمه(س) می‌تواند قطب فرهنگی و نماد معنوی شهر کرمانشاه باشد.

انتهای پیام
captcha