بحث اندیشه‌ورزی در فریضه امر به معروف مهم است
کد خبر: 4175727
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۸

بحث اندیشه‌ورزی در فریضه امر به معروف مهم است

رئیس تبلیغات اسلامی دالاهو گفت: آموزش و توانمندسازی به منظور ترویج و نهادینه‌سازی فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه ضروری است از این‌روی بحث اندیشه‌ورزی در این خصوص مهم است.

حجت‌الاسلام ارسلان کریمی تبلیغات اسلامی دالاهو

حجت‌الاسلام ارسلان کریمی، رئیس تبلیغات اسلامی دالاهو در گفت‌وگو با ایکنا از کرمانشاه با مهم ارزیابی کردن بحث اندیشه‌ورزی در فریضه امر به معروف و نهی از منکر، اظهار کرد: با توجه به هجمه دشمن و هدف قرار دادن ارزش‌های دینی و فرهنگی برای مقابله با توطئه‌های دشمنان باید با برنامه‌ریزی مستمر در مسیر بصیرت‌افزایی و آگاهی‌بخشی و مقابله با توطئه‌های دشمنان تلاش شود.

وی افزود: ترویج و نهادینه‌سازی فریضتین امر به معروف و نهی از منکر در جامعه مهم است و مبارزه با بدعت‌ها و دفاع از دین و مکتب در برابر تهاجم شبهات ضروری است.

حجت‌الاسلام کریمی تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر شرایط خاصی دارد و تقویت آموزش برای آحاد مردم جامعه در حوزه امر به معروف و نهی از منکر مهم است.

رئیس تبلیغات اسلامی دالاهو با تأکید بر اهمیت آموزش و توجه به مباحث امر به معروف و نهی از منکر، گفت: استفاده از روش‎‌های نوین برای مطالبه امر به معروف و نهی از منکر مورد تأکید است.

وی با بیان اینکه اگر امر به معروف و نهی از منکر نباشد بسیاری از فرایض و واجبات دینی به فراموشی سپرده می‌شود، افزود: این فریضه الهی یکی از احکام الهی است که موجب احیا و پویایی و حفظ جامعه می‌شود و از تحریف و انحراف جلوگیری می‌کند.

حجت‌الاسلام کریمی در خصوص شرایط این فریضه، تآکید کرد: این واجب متوجه آحاد جامعه است و همه را در بر می‌گیرد که نسبت به آن مسئولیت و وظیفه دارند و دارای مراتبی است که اولین آن نسبت به معروفات حس خوب داشتن و در مقابل نسبت به منکرات بیزاری در قلب وجود داشتن است.

رئیس تبلیغات اسلامی دالاهو در پایان ترویج امر به معروف و نهی از منکر را ضامن اجرای عدالت در جامعه دانست و افزود: احیای ارزش‌ها و حقوق انسانی به واسطه این فریضه واجب احیاء می‌شود.

انتهای پیام
captcha