تشکیل کانون مهدویت پردیس کشاورزی دانشگاه رازی کرمانشاه
کد خبر: 4181112
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۹
با محوریت دفتر جهاددانشگاهی؛

تشکیل کانون مهدویت پردیس کشاورزی دانشگاه رازی کرمانشاه

به همت دفتر جهاددانشگاهی پردیس کشاورزی دانشگاه رازی و با همکاری دفتر نهاد نمایندگی رهبری کانون مهدویت این پردیس با اولویت اجرای سه‌شنبه‌های مهدوی با هدف اجرای برنامه‌های مذهبی و فرهنگی تشکیل می‌شود.

غلامرضا امیری پریان مسئول دفتر جهاد دانشگاهی دانشگاه رازی کرمانشاه

غلامرضا امیری پریان، مسئول دفتر جهاددانشگاهی دانشکده کشاوری در گفت‌وگو با ایکنا از کرمانشاه از تشکیل جلسه این دفتر با حضور معاونت دفتر نهاد نمایندگی رهبری در این دانشکده درخصوص برپایی کانون مهدویت در این پردیس خبر داد و اظهار کرد: قصد داریم تا این نهاد فرهنگی اعتقادی «کانون مهدویت» در دانشکده کشاورزی را با هدف تربیت ذهنی و عملی منتظران ظهور امام زمان(عج) به منظور تبیین جامعه مطلوب مهدوی، جامعه فعلی، ترسیم واقعیت‌ها، برنامه‌ریزی و مدیریت برای نیل به وضع مطلوب و دستور کار کانون‌های مهدویت به ویژه در محیط دانشکده؛ تشکیل دهیم.

وی افزود: این کانون با محوریت دفتر جهاددانشگاهی در این دانشکده تشکیل می‌شود و دانشجویان عهده‎‌دار مسئولیت‌های این مرکز برای ایفای نقشی فعال در چارچوب برنامه‌هایی در مسیر رشد علمی همراه با آموزه‌های مهدوی خواهند بود.

امیری پریان با تآکید بر اینکه مهدویت را باید به‌گونه‌ای جدی در محیط دانشگاه‌ها مطرح کنیم، گفت: یکی از برنامه‌های مهم این کانون تعمیق انس دانشجویان با مباحث مهدوی برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان است و مقام معظم رهبری جوانان را در سنگر‌های مبارزه با جنگ نرم توصیف کرده‌اند و دانشجویان سربازان خط مقدم این نبرد هستند.

وی با اشاره به برخی از وظایف کانون مهدویت پردیس کشاورزی دانشگاه رازی کرمانشاه، گفت: آموزه‌های مهدوی از ارکان فرهنگی دانشگاه‌هاست لذا در این کانون به تولید محتوا و پیوند دائمی دانشجویان با موضوعات ارائه شده حول این محور فکر می‌کنیم.

مسئول دفتر جهاددانشگاهی پردیس کشاورزی دانشگاه رازی با بیان اینکه هرکس بمیرد و امام زمانش را نشناخته باشد به مرگ جاهلی مرده است، افزود: یکی از اولین وظایف کانون مهدویت امام‌شناسی است و از اهداف تأسیس این کانون گسترش معرفت امام‌شناسی در جامعه، آماده‌سازی جامعه مهدویت و ارتقای فرهنگ مهدویت به ویژه در بین جوانان است.

وی در پایان تأکید کرد: امید است تا به همت دانشجویان عضو دفتر جهاددانشگاهی پردیس کشاورزی دانشگاه رازی بتوانیم با جذب علاقه‌مندان و معتقدان به موضوعات مهدوی برای ارتقا فرهنگ مهدویت و انتظار به ویژه در بین جوانان و دانشجویان برای زمینه‌سازی ظهور امام زمان (عج) تلاش کنیم.

انتهای پیام
captcha