برپایی دوره آموزشی حفظ و تفسیر قرآن در کانون مسجد شهید زارعی کرمانشاه
کد خبر: 4204003
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۴

برپایی دوره آموزشی حفظ و تفسیر قرآن در کانون مسجد شهید زارعی کرمانشاه

همزمان با فرارسیدن ۱۸ اسفند سالروز تأسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و در آستانه ماه مبارک رمضان، دوره جدید کلاس‌های آموزش حفظ و تفسیر قرآن کریم در کانون فرهنگی هنری مسجد شهید مجید زارعی آغاز شد.

حجت‌الاسلام جواد جلالی مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه

حجت‌الاسلام جواد جلالی، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه در گفت‌وگو با ایکنا از کرمانشاه با اشاره به ۱۸ اسفندماه سالروز تأسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، اظهار کرد: در اسفندماه ۱۳۷۱ و بر طبق مصوبه ۳۰۲ شورای‌عالی انقلاب فرهنگی در راستای مأموریتی که بر این شورا درخصوص مقابله با تهاجم فرهنگی به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی واگذار شده بود، کانون‌های مساجد برای احیای نقش واقعی فرهنگی تبلیغی مساجد، تأسیس شد.

وی با اشاره به فعالیت‌های تدارک دیده شده کانون‌های فرهنگی هنری مساجد به مناسبت ۱۸ اسفندماه و در آستانه ماه مبارک رمضان، افزود: فعالیت کانون‌های مساجد برای آگاهی‌بخشی و بصیرت‌بخشی نسل نوجوان و جوان اجرا می‌شود.

حجت‌الاسلام جلالی به برخی از این برنامه اجرایی در کانون‌های مساجد توسط اعضای مسجدی اشاره کرد و گفت: همزمان با فرارسیدن ۱۸ اسفند سالروز تأسیس کانون‌های مساجد و در آستانه ماه مبارک رمضان، دوره جدید کلاس‌های آموزش حفظ و تفسیر قرآن در کانون فرهنگی هنری مسجد شهید مجید زارعی آغاز شد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کرمانشاه گفت: در طول سال ویژه برنامه‌های متنوع فرهنگی، هنری، قرآنی و اجتماعی در مساجد استان کرمانشاه برگزار می‌شود که برپایی مسابقات و دوره‌های قرآنی از جمله مدهامتان، برگزاری برنامه‌های هنری، چون تئاتر سرود بچه‌های مسجد و ویژه برنامه‌های مرتبط به مناسبت‌های ملی و مذهبی از جمله فعالیت‌های مستمر اعضای مسجدی کانون‌هاست.

وی به برگزاری نشست‌های سبک زندگی اسلامی اشاره و یادآور شد: در طول سال به همت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و قرارگاه‌های مردمی تحول و تعالی کارگاه‌های یک روزه سبک زندگی برگزار شده است.

حجت‌الاسلام جلالی در پایان به ویژه برنامه‌های سالروز تأسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در کرمانشاه اشاره کرد و افزود: برگزاری کرسی تلاوت قرآن، ادای احترام به مقام شامخ شهدا، دیدار با خانواده معظم شهدا، دیدار با مدیران کانون‌های مساجد، تجلیل از فعالان کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و برگزاری همایش بزرگداشت تأسیس کانون‌های مساجد از برنامه‌های پیش‌بینی شده گرامیداشت سالروز تأسیس کانون‌های مساجد است.

انتهای پیام
captcha