کد خبر: 4214363
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۲
در گفت‌وگو با ایکنا مطرح شد

حس زیبای معلمی و دل‌های مملو از عشق به قرآن

یک معلم قرآن کریم با بیان اینکه رفتار و گفتار پسندیده معلم پرورش‌دهنده دانش‌آموزان است و عشق به قرآن را به آنان منتقل می‌کند، گفت: حضور قرآن‌آموزان در کلاس‌های آموزشی مناطق محروم که دل‌های مملو از عشق به قرآن دارند شیرین‌ترین خاطرات دوران تدریس را برایم رقم می‌زند.

فاطمه نامداری از اساتید و معلمان برجسته قرآن کرمانشاه

فاطمه نامداری، مربی قرآن کریم در گفت‌وگو با ایکنا از کرمانشاه با گرامیداشت هفته معلم گفت: نزدیک به ۲۴ سال در خدمت قرآن هستم و در این عرصه نورانی و پربرکت در مقاطع مختلف از نوآموزان تا دانشجویان دانشگاه در تمامی زمینه‌ها از حفظ تا تجوید و تلاوت مشغول به تدریس هستم.

وی با بیان اینکه یک معلم خوب با رفتار و گفتار پسندیده، دانش‌آموز خوب را پرورش می‌دهد، افزود: معتقدم یک معلم و استاد قرآن در حیطه تربیتی نقشی بسیار مؤثر و بی‌بدیل به‌ویژه برای مشتاق کردن دانش‌آموز برای فعالیت در عرصه قرآنی دارد. درواقع یک معلم با رفتار و گفتار پسندیده‌اش می‌تواند دانش‌آموزان را عاشق به فعالیت در عرصه قرآنی کند که بزرگترین خدمت را انجام می‌دهد.

نامداری با اشاره به شاخصه‌های معلم قرآن گفت: کسی که خدمتگزار قرآن است باید خود عاشق قرآن و مأنوس با این کتاب آسمانی باشد و سعی کند تا حد ممکن تمامی علوم اعم از تاریخ، علوم و تفسیر قرآن که مربوط به کارش است را فرا بگیرد، یعنی یک معلم قرآن باید تا حدی حافظ، قاری و مفسر باشد و دوره‌های قرآنی را به‌روز گذرانده باشد تا بتواند در آموزش به هر مقطع سنی از کودکان گرفته تا بزرگسالان به شیوه حرفه‌ای کار کند.

شیرین‌ترین خاطراتی که در مناطق محروم رقم خورد

این معلم قرآن با تأکید بر داشتن علم و توان پاسخگویی صحیح به سؤالات قرآن‌آموزان افزود: به‌عنوان یک معلم قرآن معتقدم باید با علم روز در کلاس درس حاضر باشم تا بتوانم به سؤالات قرآن‌آموزان پاسخگو باشم و این امر میسر نخواهد بود مگر با مطالعه و گذراندن دوره‌های مختلف قرآنی، چراکه مجموع این عوامل دست به دست هم می‌دهد و زمینه‌ساز کلاسی پررونق به همت علم معلم قرآن می‌شود.

نامداری در ادامه به فعالیت‌های خود در مناطق محروم اشاره کرد و گفت: در اطراف شهر کرمانشاه شهرک‌هایی قرار دارد که از امکانات محروم هستند و یکی از افتخارات بنده به‌عنوان یک معلم قرآن خدمت در این مناطق است؛ در مؤسسات کوچکی که تنها در حد یک زیرانداز امکانات دارند، اما حضور قرآن‌آموزانی که دل‌های مملو از عشق به قرآن دارند شیرین‌ترین خاطرات دوران تدریس را برایم رقم می‌زند که امیدوارم وظایف خود به‌عنوان معلم قرآن را در حق مناطق محروم به‌درستی انجام داده باشم که وظیفه‌ای بر عهده ماست.

وی با بیان اینکه هیچ چیزی برایم از معلم قرآن بودن جذاب‌تر نیست، افزود: طی دوران فعالیتم قرآن‌آموزانی به من مراجعه کرده‌اند که چیزی بلد نبودند، اما با این وجود پابه‌پای آنان آمده‌ام و امروز حتی به لطف خداوند از متسابقان قرآن استان هستند. هیچ چیزی نمی‌تواند حس زیبای شغل معلمی را توصیف کند و تنها می‌توان گفت لذت می‌برم و حاضر نیستم این شغل را با هیچ شغل دیگری عوض کنم، کمااینکه از ادارات دیگر هم پیشنهادات کاری داشته‌ام، اما نپذیرفتم تنها به خاطر لطفی که خدا به من اعطا کرده و قرآن را یاد گرفتم و می‌خواهم آن را به دیگران بیاموزم. کسانی که همیشه به کلاس‌های من می‌آیند خوشحال هستند و من نیز از خوشحالی آن‌ها خرسندم.

نامداری با بیان اینکه طی این سال‌ها اساتید بسیاری داشته‌ام و در دانشگاه رشته تحصیلی‌ام علوم قرآنی بوده است، اظهار کرد: در دانشگاه استاد «جهانگیر امیری» که از پیشکسوتان علوم قرآنی استان کرمانشاه هستند زحمات بسیاری را متحمل شدند و ورود به عرصه فعالیت‌های قرآنی‌ را مدیون راهنمایی ایشان هستم و در این ایام که هفته گرامیداشت معلم است جا دارد از این استاد قرآنی به پاس زحمات خالصانه‌ای که در حق دانشجویان خود داشتند، تشکر کنم.

وی در پایان با اشاره به جذابیت‌های تدریس در دانشکده گفت: در دانشکده دانشجویی داشتم که مسیحی بود و جالب اینجاست که این دانشجوی مسیحی در قرائت قرآن از دیگر دانشجویان بسیار بهتر بود و یا اینکه در مؤسساتی که مشغول به تدریس مفاهیم و صرف و نحو هستم، قرآن‌آموزان این مؤسسات همیشه موفق به قبولی در رشته عربی با نمراتی بالا هستند که این موضوع برای بنده جای خوشحالی دارد.

انتهای پیام
captcha