مهم‌ترین مسئله جهان اسلام «وحدت» است
کد خبر: 3855438
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۲

مهم‌ترین مسئله جهان اسلام «وحدت» است

گروه سیاست و اقتصاد- امام جمعه کرمانشاه با بیان اینکه امروز جهان بر روی وحدت مسلمانان حسابی ویژه باز کرده است مهم‌ترین مسئله جهان اسلام را وحدت دانست.

به گزارش ایکنا از کرمانشاه، آیت‌الله مصطفی علما، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کرمانشاه با اشاره به سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع) اظهار کرد: در حدیثی از ایشان دو خصوصیت برای انسان ذکر شده که بالاتر از آن‌ها برای انسان سراغ نداریم؛ یکی ایمان که در درون انسان حرارت و نورانیت دارد و دیگری منفعت رساندن به مردم است.
وی با اشاره به مناسبت‌های هفته پیش‌رو از جمله هفته وحدت افزود: به روایت اهل سنت یازدهم و به روایت شیعیان هفدهم ربیع‌الاول میلاد پیامبر اکرم(ص) است که البته این‌ها اهمیتی ندارد و مهم وحدت بین مسلمانان است.
آیت‌الله علما تصریح کرد: دنیا روی وحدت مسلمانان حساب ویژه‌ای باز کرده و این موضوعی است که امام(ره) بسیار بر روی آن تأکید داشتند.
امام جمعه کرمانشاه با اشاره به اینکه شعیه و سنی در 56 مورد از مسائل و موضوعات و شعائر دین با هم وحدت دارند، گفت: البته اختلاف نظرهایی هم بین آن‌ها وجود دارد که در برابر وحدت آن‌ها اهیت چندانی ندارد.
نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه در ادامه سالروز تشکیل جمعیت هلال‌احمر را یادآور شد و از پرسنل این جمعیت که در بحران همواره در خدمت مردم حضوری فعال دارند قدردانی کرد.
وی از شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان نیز به سبب برگزاری پرشور راهپیمایی 13 آبان در کرمانشاه تقدیر کرد.
امام جمعه کرمانشاه به فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب در روز 13 آبان نیز اشاره کرد و افزود: رهبر معظم انقلاب بار دیگر تأکید کردند که آمریکا در مواضع زیاده‌خواهانه خود علیه ایران هیچگاه کوتاه نیامده و با توجه به اینکه ما راه نفوذ آن‌ها را بسته‌ایم لذا مذاکره با آن‎ها معنایی ندارد.
آیت‌الله علما با بیان اینکه سرنوشت مصدق به عنوان اعتماد به آمریکا مورد توجه همگان باشد، تصریح کرد: ما قبلا هزینه‌های زیادی برای مذاکره داده‌ایم که آن‌ها با یک امضا همه چیز را برهم زدند براین اساس مذاکره مجدد با آن‌ها معنایی ندارد.

انتهای پیام
captcha