کاهش تعداد ورودی به زندان‌های کرمانشاه
کد خبر: 3926027
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۳

کاهش تعداد ورودی به زندان‌های کرمانشاه

دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه گفت: کاهش تعداد ورودی به زندان‌های استان از هدف‌های مهمی است که با ایجاد صلح و سازش در پرونده‌ها آن را دنبال می‌کنیم.

به گزارش ایکنا از کرمانشاه، شهرام کرمی، دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه امروز، ۷ مهر در نشستی با اشاره به لزوم توجه جدی به ایجاد سازش در پرونده‌های قضائی، اظهار کرد: تلاش می‌کنیم تا جایی که قانون اجازه می‌دهد در پرونده‌های ورودی به دادسرا سازش ایجاد کنیم.

وی افزود: طی ماه‌های گذشته در شعب مختلف دادسرای استان ایجاد صلح و سازش در پرونده‌ها در دستور کار قرار گرفته و خوشبختانه توفیقات خوبی در این رابطه داشته‌ایم.

کرمی تصریح کرد: طبق آمار‌ها هر ماه به‌صورت میانگین حدود چهارهزار پرونده به دادسرای استان کرمانشاه وارد می‌شود که می‌توان درصد قابل توجهی از آن‌ها را از طریق میانچی‌گری و صلح و سازش مختومه کرد.

دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه تصریح کرد: قطعاً ایجاد هر پرونده قضائی تبعات منفی برای طرفین پرونده یعنی هم شاکی و هم متشاکی به‌دنبال دارد لذا باید بتوانیم پرونده‌هایی که قابلیت سازش دارند را در همان ابتدا از طریق مسالمت‌آمیز مختومه کنیم.

وی گفت: کاهش تعداد ورودی به زندان‌های استان از هدف‌های مهم دیگری است که با ایجاد صلح و سازش در پرونده‌ها آن را دنبال می‌کنیم.

انتهای پیام
captcha