نشست حجاب و عفاف از نگاه معصومین(ع) در مؤسسات کرمانشاه برگزار می‌شود
کد خبر: 4088330
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۷

نشست حجاب و عفاف از نگاه معصومین(ع) در مؤسسات کرمانشاه برگزار می‌شود

مدیرعامل اتحادیه قرآنی استان کرمانشاه گفت: با توجه به نقش مؤسسات مردمی قرآن در زمینه‌های مختلف فرهنگی به ویژه در بحث‌های روز، این اتحادیه قصد دارد تا با همکاری بازوان پرتوان خود در سطح محلات و در مناطق مختلف استان سلسله نشست‌های حجاب و عفاف از نگاه معصومین(ع) را برگزار کند.

پیمان سلیمی اتحادیه قرآنی استان کرمانشاه

پیمان سلیمی، مدیرعامل اتحادیه قرآنی استان کرمانشاه در گفت‌وگو با ایکنا از کرمانشاه با اشاره به اهمیت عفاف و حجاب، اظهار کرد: در مقطعی که مقام معظم رهبری از شبیخون فرهنگی دشمنان علیه نظام خانواده و سنت‌های اصیل ایرانی و اسلامی صحبت می‌کنند، ترویج فرهنگ عفاف و حجاب از ضروریات است.

وی با اشاره به نقش مؤسسات مردمی قرآن در زمینه‌های مختلف فرهنگی به ویژه در بحث‌های روز، افزود: این اتحادیه قصد دارد تا با همکاری بازوان پرتوان خود در سطح محلات و در مناطق مختلف استان سلسه نشست‌های حجاب و عفاف از نگاه معصومین(ع) را برگزار کند.

سلیمی تآکید کرد: آمادگی مؤسسات قرآنی در برگزاری چنین نشست‌هایی برای گام برداشتن در مسیر تأمین سلامت اجتماعی است و برای احیای ارزش‌های عفاف و حجاب در جامعه تلاش و فعالیت دارد.

مدیرعامل اتحادیه قرآنی استان کرمانشاه تأکید کرد: عفاف و حجاب مقدمه بسیاری از ارزش‌ها است و اگر عفاف و حجاب در جامعه شکل حقیقی خود را داشته باشد ارزش‌های دیگر نیز در جامعه حفظ خواهد شد.

وی با بیان اینکه خداوند متعال در قرآن کریم طهارت روحی و روانی را برای این ارزش بیان می‌کند و بحث کرامت بانوان در اسلام، امنیت اجتماعی آنان در بحث‌های مختلف مبتنی بر این ارزش است، گفت: اگر جامعه‌ای عفاف و حجاب را رعایت کند همه به طهارت روحی و روانی خواهند رسید.

سلیمی تأکید کرد: مفهوم حجاب جایگاه ویژه‌ای در ارائه الگوی زن مسلمان دارد از این روی امروز می‌بینیم دشمن موضوع عفاف و حجاب را که اساسی‌ترین مفهوم برای الگوی بانوان مسلمان است را مورد هجمه قرار داده‌اند.

مدیرعامل اتحادیه قرآنی کرمانشاه به نقش مؤسسات قرآنی در این حوزه اشاره کرد و افزود: شخصیت افراد از دوران کودکی شکل می‌گیرد و مؤسسات قرآنی به عنوان مراکزی که با کودکان و نوجوانان ارتباط بیشتری دارند می‌توانند در این حوزه نقش بسزایی داشته باشند.

وی در پایان با تأکید بر لزوم حمایت از فعالیت‌های خودجوش در این حوزه به ویژه جبهه مردمی عفاف و حجاب، بیان کرد: اتحادیه قرآنی استان کرمانشاه به شکل جهادی و با همکاری مؤسسات قرآنی قصد دارد تا طرح‌های خوبی در حوزه حجاب و عفاف اجرا کند و این امر را با توجه به حساسیت این موضوع در جامعه وظیفه خود می‌دانیم.

انتهای پیام
captcha