نیازمند سرمایه‌گذاری برای ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه هستیم
کد خبر: 4100080
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۷

نیازمند سرمایه‌گذاری برای ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه هستیم

مدیرعامل اتحادیه قرآنی استان کرمانشاه با تأکید بر لزوم ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه، گفت: اهداف بزرگ نیازمند سرمایه‌گذاری و هدفگذاری برای ترویج آن در سطوح مختلف است.

پیمان سلیمی اتحادیه قرآنی استان کرمانشاه

پیمان سلیمی، مدیرعامل اتحادیه قرآنی استان کرمانشاه در گفت‌وگو با ایکنا از کرمانشاه با بیان اینکه اتحادیه قرآنی با وجود تمام سختی‌ها و کاستی‌ها در راستای تبلیغ و ترویج فرهنگ قرآنی در سطوح مختلف تلاش‌های گسترده‌ای انجام داده است، اظهار کرد: امروز نیازمند سرمایه‌گذاری برای ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه هستیم و بدانیم اهداف بزرگ نیازمند هدفگذاری برای ترویج در سطوح مختلف است.

وی با اشاره به نقش مؤسسات در راستای رسیدن به اهداف قرآنی در سطوح مختلف جامعه، افزود: مؤسسات قرآنی عملکرد بسیاری خوبی در این زمینه داشته‌اند تا جایی که به طور قطع می‌توان گفت با دست خالی کار‌های بزرگی توسط این مراکز در جامعه به ثبت رسیده و با وجود تمام سختی‌ها و کاستی‌ها دست از تلاش‌های فرهنگی و قرآنی در امر تبلیغ و ترویج این فرهنگ برنداشته‌اند.

سلیمی با تأکید بر اینکه باید افراد جامعه در سطح فکر و آگاهی خود از قرآن کریم بهره بگیرند، گفت: آموزه‌های قرآن کریم باید ملاک عمل افراد قرار گیرد در این صورت بسیاری از مشکلات جامعه و زندگی برطرف خواهد شد.

مدیرعامل اتحادیه قرآنی استان کرمانشاه تصریح کرد: به هر میزان که بتوانیم فعالیت‌های قرآنی را توسعه دهیم به پیشبرد اهداف در جامعه سالم‌تر و پیشرفته‌تر کمک کرده‌ایم و آشنا کردن فرهنگ مردم با قرآن از ضرورت‌های جامعه امروز است و باید از تمام ظرفیت‌های موجود در این بخش استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: انسجام و تقویت برنامه‌های قرآنی و ایجاد فضایی مناسب برای تقویت انگیزه مردم برای گرایش به سمت معارف قرآنی باید مورد توجه قرار گیرد.

سلیمی در پایان با اشاره به اینکه قرآن راه نجات انسان است، گفت: اگر خانواده به سمت قرآن جذب شود قطعاً فعالیت‌های قرآنی در جامعه رونق می‌یابد بر این اساس باید تلاش کنیم تا آموزه‌های قرآنی به جامعه به ویژه نسل جوان و نوجوان برای دریافت معرفت منتقل شود.

انتهای پیام
captcha