اقبال جوانان به سمت جشنواره تلاوت‌های مجلسی مشهود است
کد خبر: 4103312
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۳

اقبال جوانان به سمت جشنواره تلاوت‌های مجلسی مشهود است

دبیر جشنواره تلاوت‌های مجلسی کرمانشاه از برگزاری فینال جشنواره در استان خبر داد و گفت: جشنواره تلاوت‌های مجلسی، جشنواره‌ای کاملاً مردمی است و این شاخصه خود باعث شده تا این جشنواره در بین مردم به ویژه جوانان از اقبال بسیار گسترده‌ای برخوردار باشد.

وحید نظریان دبیر جشنواره تلاوت‌های مجلسی کرمانشاه

وحید نظریان، دبیر جشنواره تلاوت‌های مجلسی کرمانشاه در گفت‌وگو با ایکنا از کرمانشاه از برگزاری فینال جشنواره تلاوت‌های مجلسی در استان خبر داد و اظهار کرد: این جشنواره در چند مرحله برگزار می‌شود و در استان کرمانشاه از حدود یک‌ماه قبل شروع شده و مراحل شهرستانی و استانی انجام گرفته و امروز مرحله فینال این مسابقات در کرمانشاه برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به بخش‌های مختلف این جشنواره، افزود: جشنواره تلاوت‌های مجلسی در رشته‌های قرائت تحقیق و ترتیل در دو بخش بزرگسالان و نوجوانان برگزار می‌شود که پس از ارزیابی و داوری و بررسی تلاوت‌ها در هر بخش نفرات برتر به مراحل پایانی راه می‌یابند.

نظریان تصریح کرد: در این دوره از مسابقات، امسال ۱۰۰ کرمانشاهی از سراسر استان و شهرستان‌های مختلف در رقابت‌های جشنواره تلاوت‌های مجلسی شرکت کردند که از این تعداد حدوداً ۵۰ نفر مجاز به حضور در مرحله استانی مسابقات شدند.

دبیر جشنواره تلاوت‌های مجلسی کرمانشاه گفت: از تعداد نفرات راه یافته به مرحله استانی جشنواره تلاوت‌های مجلسی در کرمانشاه پس از کسب حد نصاب در بخش بزرگسالان در رشته قرائت تحقیق ۶ نفر، در بخش نوجوانان و در رشته قرائت تحقیق ۶ نفر و در بخش بزرگسالان و در رشته قرائت ترتیل ۶ نفر به مرحله فینال این مسابقات راه یافتند و با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

وی به حضور داوران برجسته و قاریان بین‌المللی در فینال این مسابقات در کرمانشاه اشاره کرد و افزود: این جشنواره با حضور داود جعفری، دبیر کل جشنواره ملی تلاوت‌های مجلسی و جعفر فردی از قاریان بین‌المللی در کرمانشاه برگزار خواهد شد و داوران استانی که در این جشنواره حضور دارند وحید نظریان، کیوان حسینی و امین عبدی هستند و به قضاوت رقابت‌ها می‌پردازند.

نظریان با بیان اینکه جشنواره تلاوت‌های مجلسی کاملاً مردمی است، گفت: برگزاری این رقابت‌ها در کرمانشاه با همکاری اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان و سازمان فرهنگی و هنری شهرداری کرمانشاه برگزار می‌شود و تلاوت‌های انجام شده در این جشنواره با رأی مردمی و قضاوت آنان انتخاب می‌شود و ذکر این نکته نیز ضروری است در مجموع ۶۰ درصد داوری مردم و ۴۰ درصد نظارت فنی داوران در راهیابی قراء به مراحل بالاتر این جشنواره دخیل هستند.

دبیر جشنواره تلاوت‌های مجلسی کرمانشاه افزود: جشنواره تلاوت‌های مجلسی، جشنواره‌ای کاملاً مردمی است و این شاخصه خود باعث شده تا این جشنواره در بین مردم به ویژه جوانان از اقبال بسیار گسترده‌ای برخوردار باشد.

وی با یادآوری اهداف مهم برگزاری این جشنواره، گفت: یکی از اهداف مهمی که این جشنواره دنبال می‌کند پرورش قاریان خوش‌خوان است که منجر به انس بیشتر مردم به قرآن کریم شوند.

نظریان در پایان یادآور شد: فینال جشنواره تلاوت‌های مجلسی امروز ۸ آذرماه از ساعت ۶ عصر در مجتمع فرهنگی حضرت معصومه(س) در بلوار طاقبستان، جنب شهرک شهید مفتح در ابتدای فرهنگیان فاز ۲ برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha