برگزاری جشن «ولایت علوی» در 34 بقعه متبرکه و امامزاده آذربایجان شرقی
کد خبر: 1196
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۲ - ۰۸:۳۵
حجت الاسلام حسینی خبر داد:

برگزاری جشن «ولایت علوی» در 34 بقعه متبرکه و امامزاده آذربایجان شرقی

گروه اجتماعی: مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی با اشاره به فرا رسیدن دهه ولایت اظهار کرد: جشن ولایت علوی، اکمال دین نبوی، همزمان با عید غدیرخم در 34 امامزاده شاخص استان برگزار می شود.


به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) شعبه آذربایجان شرقی، حجت الاسلام سیدشهاب الدین حسینی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان، شامگاه گذشته، 30 مهر ماه، در جمع خبرنگاران، واقعه غدیر را از مهمترین دلایل استمرار اسلام برشمرد و اظهار کرد: باید این عید بزرگ بدرستی تبیین و ارائه شود تا مردم با زوایای این واقعه عظیم آشنا شوند و با نهادینه کردن این رویداد بزرگ اسلامی نسل جوان را نسلی ولایی پرورش کنیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان برگزاری جشن ولایت علوی، اکمال دین نبوی را از برنامه ویژه و سالانه  اوقاف اعلام کرد و گفت: با برپایی مراسمات ویژه این روز بزرگ سعی داریم تا به اهداف معنوی این طرح بزرگ از جمله، ترویج و نهادینه کردن فرهنگ غنی غدیر در جامعه، تبیین جایگاه امامت و ولایت و نیز اجرای نیات واقفان مرتبط با غدیر و امام علی(ع) دست پیدا کنیم.

وی ادامه داد: این جشن ها طبق برنامه ریزی صورت گرفته و همزمان با دهه ولایت، از روز عرفه آغاز و تا عید غدیرخم در بقاع شاخص استان برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام حسینی از نام گذاری روز عید غدیرخم به نام ولایت و مودت خبر داد و گفت: در این روز خجسته علاوه بر قرائت عقد اخوت(برادری) در آستان مقدس امامزادگان استان ویژه برنامه هایی نیز از جمله خطبه خوانی غدیر، شعر خوانی غدیر ، مداحی، سخنرانی، مسابقات فرهنگی پیش بینی شده است.

حجت الاسلام حسینی قرائت میثاق نامه غدیر، تجلیل از سادات، تکریم از خادمان امامزادگان، برگزاری مسابقه کتابخوانی خلعت غدیر را از دیگر برنامه های این اداره کل در روز غدیر خم اعلام کرد.


captcha