نیازمند قانون برای برخورد با مجرمان فضای مجازی هستیم
کد خبر: 1322587
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۶
حجت‌الاسلام سالک:

نیازمند قانون برای برخورد با مجرمان فضای مجازی هستیم

گروه سیاسی: رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به جرم‌های فضای مجازی گفت: برای برخورد با مجرمان فضای مجازی نیازمند قانون هستیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد سالک، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی امروز، چهارم آذر در نشست مشترک با رئیس و اعضای گروه‌های علمی مرکز تحقیقات اسلامی مجلس گفت: از ظرفیت مرکز تحقیقات اسلامی مجلس برای قانونگذاری و پیشرفت کشور به‌ویژه تعالی فرهنگ استفاده  خواهیم کرد.

وی با اشاره به حرکت‌های غیرمطلوب در فضای مجازی افزود: قوه قضائیه به دلیل کمبود مواد قانونی در برخورد با مجرمان این حوزه، نیازمند قانون در این زمینه است. امروز حرکت‌های غیرمطلوب در فضای مجازی صورت می‌گیرد و قوه قضائیه به دلیل کمبود مواد قانونی در برخورد با مجرمان حوزه مجازی مشکل دارد و نیازمند به قانونی هستیم که در مقابل جرم‌های فضای مجازی بایستد.

لزوم بررسی آسیب‌های فضای مجازی

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آسیب‌های فضای مجازی باید بررسی و جرم‌های آن را نیز شناسایی و متناسب با آن مواد قانونی را تأمین کنیم .

حجت‌الاسلام سالک با اشاره به ضرورت بررسی آسیب‌های اجتماعی جامعه در مسئله فرهنگ، عنوان کرد: توقع از حوزه علمیه قم و مرکز تحقیقات اسلامی مجلس است که با مبانی دینی و ارزشی برای مقابله با این آسیب‌ها چاره‌اندیشی کند.

وی با بیان اینکه آسیب‌های اجتماعی مانند خوره جامعه را از داخل تهی می‌کند و این اعلام خطری برای دستگاه‌های فرهنگی است، اظهار کرد: اگر فکر اساسی با شیوه‌های متناسب با ادبیات روز به آن توجه نشود دچار یک درون پوسیدگی خواهیم شد و اگر این درون پوسیدگی عمق پیدا کند با یک فشار از پا درمی‌آید.

حجت‌الاسلام سالک افزود:  به نظر می‌رسد در مسئله هسته اصلی فرهنگ داخل کشور، باید سریع کار کرد و با کمک آحاد جامعه و هسته‌های اولیه خانواده و مراکز آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها و خود حوزه‌های علمیه کار بنیادین و جدی را دنبال کرد.

وی گفت: اگر این مسائل نیازمند دستورالعمل و فعالیت‌های دیگر است این باید رقم بخورد و یکی از مراکزی که می‌تواند با تکیه بر مبانی ارزشی این موضوع را تقویت کند مرکز تحقیقات اسلامی مجلس است.

captcha