همایش «بزرگداشت 20 سال فعالیت یونسکو در حوزه اخلاق زیستی» برگزار می‌شود
کد خبر: 1340878
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۴
با حضور وزیران بهداشت و علوم:

همایش «بزرگداشت 20 سال فعالیت یونسکو در حوزه اخلاق زیستی» برگزار می‌شود

گروه سلامت: همایش «بزرگداشت 20 سال فعالیت یونسکو در حوزه اخلاق زیستی» یکشنبه، 24 آذرماه در سالن عدالت دانشکده حقوق دانشگاه شهید بهشتی با حضور وزیران بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و علوم، تحقیقات و فناوری برگزار می‌شود.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، همایش «بزرگداشت 20 سال فعالیت یونسکو در حوزه اخلاق زیستی»  صبح فردا، یکشنبه، 24 آذرماه به همت پژوهشگاه فناوری‌های نوین علوم زیستی جهاد دانشگاهی - ابن‌سینا در سالن عدالت دانشکده حقوق دانشگاه شهید بهشتی برگزار می‌شود.



 سید حسن قاضی‌زاده هاشمی،  وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، رضا فرجی دانا، وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری، عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی و علیرضا زالی، رئیس سازمان نظام پزشکی کشور و مصطفی محقق داماد، مدیر گروه حقوق اسلامی دانشکده حقوق دانشگاه شهید بهشتی از جمله شرکت‌کنندگان و سخنرانان این همایش هستند.



بنا بر این گزارش، آشنایی با برنامه‌ها و فعالیت‌های یونسکو در حوزه اخلاق زیستی، آشنایی با موازین بین‌الملل در زمینه اخلاق زیستی و جایگاه این موازین در ایران، معرفی ظرفیت‌ها و دستاوردهای کشور در عرصه علم، آموزش و پژوهش اخلاق زیستی و بحث و تبادل‌نظر در مورد چالش‌های ترویج اخلاق زیستی در کشور و طرح پیشنهادی برای مقابله با این چالش‌ها از جمله اهداف برگزاری این همایش است.



یادآور می‌شود، این همایش به همت پژوهشگاه  فناوری‌های نوین علوم زیستی جهاد دانشگاهی - ابن‌سینا و با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دانشگاه علوم پزشکی تهران و شهید بهشتی، سازمان نظام پزشکی، سازمان پزشکی قانونی، بانک خون بند ناف رویان برگزار می‌شود.



یونسکو و اخلاق زیستی، وضعیت اخلاق زیستی در ایران، دستاوردها و اقدامات نتیجه بخش ایران در حوزه اخلاق زیستی، موضوعاتی هستند که با برگزاری سه پانل در روز همایش بررسی می‌شوند.

captcha