امضای تفاهم‌نامه همکاری بین اتحادیه جهانی ناشران مسلمان و نمایندگی ایران در یونسکو
کد خبر: 1343036
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۷

امضای تفاهم‌نامه همکاری بین اتحادیه جهانی ناشران مسلمان و نمایندگی ایران در یونسکو

گروه خبرنگاران افتخاری/ سیدمهدی محمدی: به منظور همکاری‌های دو جانبه بین اتحادیه جهانی ناشران مسلمان و نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران نزد یونسکو، تفاهم‌نامه همکاری منعقد شد.

به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، در این تفاهم‌نامه که به امضای علی زارعی نجفدری، دبیرکل اتحادیه جهانی ناشران مسلمان و محمدرضا مجیدی، سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در یونسکو رسیده، بر همکاری‌ها میان طرفین و تعامل سازنده دو نهاد در جهت اعتلای فرهنگ مکتوب تأکید شده است.

همچنین، ایجاد زمینه‌های لازم برای برگزاری کنفرانس‌ها و نشست‌های علمی، فرهنگی و اجتماعی مشترک در ایران و سایر کشور‌های عضو اتحادیه از دیگر بندهای این تفاهم‌نامه است.

در بخش دیگری از این تفاهم‌نامه بر چاپ و نشر فرآورده‌های فرهنگی و علمی نمایندگی و سازمان یونسکو توسط ناشران عضو اتحادیه از کشورهای مختلف، رایزنی با سفرا و نمایندگی‌های کشور‌ها در سازمان یونسکو و برگزاری جلسات و نشست‌های مختلف در جهت هم‌افزایی و پیشبرد حرفه‌ای حوزه نشر ناشران مسلمان عضو اتحادیه تأکید شده است.
در این تفاهم‌نامه طرفین متعهد شده‌اند زمینه همکاری مشترک در سطوح سیاستگذاری، برنامه‌ریزی و اجرایی را فراهم آورند. این تفاهم‌نامه به سه زبان فارسی، انگلیسی و فرانسه برای مدت چهار سال به امضای طرفین رسید.

یادآور می‌شود، اتحادیه جهانی ناشران مسلمان یک نهاد مستقل بین‌المللی در حوزه نشر است که ناشران مسلمان از 47 کشور جهان در آن عضویت دارند.

captcha