برگزاری یادواره شهدای فتح میمک در ایلام
کد خبر: 1351151
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۲ - ۰۸:۵۵

برگزاری یادواره شهدای فتح میمک در ایلام

گروه اجتماعی: فرمانده سپاه ناحیه ایلام از برگزاری یادواره شهدای فتح میمک در این استان خبر داد و گفت: این مراسم 20 دی در این منطقه مرزی برپا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از ایلام، جمال شا‌کرمی، فرمانده سپاه ناحیه ایلام یکشنبه، 15 دی در نشست هماهنگی برگزاری یادواره شهدای فتح میمک، اظهار کرد: فتح میمک در تاریخ 19 دی‌ سال 1359 توسط نیروی‌های مردمی رخ داد و این حماسه در تاریخ عملیات‌های دوران دفاع مقدس بی‌بدیل است.

وی با اشاره به اینکه در آن دوران نیروهای مردمی با کمترین مهمات برای فتح منطقه‌‌ مهم و استراتژیک میمک به دشمن متجاوز حمله کردند و این منطقه را که 4 ماه در تسخیر آنان بود باز پس گرفتند، گفت: رمز موفقیت در دفاع مقدس، در کنار هم بودن در مقابله با دشمن بود.

شا‌کرمی افزود: بنابراین ارگان‌های مختلف نیز نیاز به این همکاری و هم‌یاری در راستای تبیین فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوانی را دارند که آن دوران را حس نکرده‌اند، نسل جدید باید بدانند که این دلاوران با کمترین امکانات توانستند یکی از مناطق استراتژیک غرب کشور را که نه تنها برای ایران بلکه برای عراق منطقه‌ای حساس و مهم بود با همت عشایر و ایل خزل در ماه‌های اول جنگ پس بگیرند.

فرمانده سپاه ناحیه ایلام با بیان اینکه ستاد برگزاری این یادواره در 2 بخش مردمی و سازمانی تشکیل می‌شود، گفت: گروه مردمی کسانی هستند که در این عملیات حضور داشته‌اند و در کنار ارگان‌های دیگر که همگی موظف به انجام امور برای پاسداشت این فتح هستند حرکت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: فتح میمک در روز 19 دی رخ داده است اما برای حضور باشکوه مردم در این یادواره آن را به روز جمعه، 20 دی در این منطقه مرزی موکول کرده‌ایم.

captcha