حضور به موقع ملت در عرصه‌های مختلف؛ عامل ناکامی دشمنان ایران اسلامی
کد خبر: 1353161
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۷
نائینی تصریح کرد:

حضور به موقع ملت در عرصه‌های مختلف؛ عامل ناکامی دشمنان ایران اسلامی

گروه اجتماعی: عضو هیئت علمی دانشگاه امام حسین‌(ع) با بیان اینکه دشمن همواره در پی برنامه‌ریزی برای مقابله با نظام اسلامی است، گفت: حضور به موقع و هوشمندانه مردم در عرصه‌های مختلف دشمنان را ناکام کرده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از ایلام، محمدعلی نائینی، عضو هیئت علمی دانشگاه امام حسین‌(ع) جمعه، 20 دی در مراسم بزرگداشت حماسه فتح میمک و شهدای عملیات پیروزمند ضربت ذوالفقار که در منطقه مرزی میمک استان ایلام برگزار شد، اظهار کرد: 19 دی سالروز وقایع مهمی مانند عملیات کربلای 5، شهادت سردارانی مانند شهید احمد کاظمی و عملیات ضربت ذوالفقار در میمک است.

وی با بیان اینکه عشایر ایل خزل در آن دوران هوشمندانه و با شجاعت به دفاع برخاستند و با  تکیه بر ایمان  و عزم و اراده‌ خود زمینه‌های تشکیل تیپ امیرالمؤمنین(ع) را در منطقه فراهم ساختند، تصریح کرد: اگر مقاومت‌های مردمی نبود، مشخص نبود که سرنوشت جنگ به کجا ختم شود.

رئیس ستاد 9  دی، ادامه داد: جغرافیای نظامی و ارزش استراتژیک میمک تعیین کننده بود و می‌توانست اشراف عراق به ایران را بیشتر کند و قطعاً ارتباط ایلام با خوزستان را قطع می‌کرد اما عشایر غیور این اجازه را به دشمن متجاوز ندادند و برای ایران عزیز مایه‌ افتخار شدند.

نائینی با بیان اینکه جنگ در ایلام  ابعاد گسترده‌ای داشت و محدود به نظامی‌ها نبود، گفت: زندگی مردم ایلام بر خلاف دیگر استان‌ها تحت تأثیر جنگ بود و با این وجود مردم ایلام مهاجرت نکردند بلکه مهاجرپذیر هم بودند اما متأسفانه در اسناد و آثار دفاع مقدس کمتر به نقش آفرینی مردم این استان پرداخته شده است.

رئیس دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه امام حسین(ع)، ادامه داد: عشایر در دفاع مقدس اولین تحرکات دشمن را خنثی و در کسب اطلاعات و شناسایی نقش مهمی ایفا کردند و در عملیات‌هایی مانند عاشورا، والفجر3، کربلای1، والفجر5 که بخش‌هایی از تاریخ دفاع مقدس در این منطقه است مردم  ایلام در آن نقش خود را به خوبی ایفا کردند.

وی با بیان اینکه دشمن همواره در پی برنامه‌ریزی و طراحی‌های پیچیده برای مقابله با نظام اسلامی است، تصریح کرد: مردم بخوبی نقشه‌های دشمن را می‌دانند و با حضور به موقع که نمونه آن را در 9 دی شاهد بودیم دشمنان را ناکام کردند و هوشمندانه می‌دانند در چه لحظه‌ای چه اقدامی را انجام دهند.

captcha