برگزاری مراسم بزرگداشت حماسه فتح میمک در ایلام
کد خبر: 1353208
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۲

برگزاری مراسم بزرگداشت حماسه فتح میمک در ایلام

گروه اجتماعی: مراسم بزرگداشت حماسه فتح میمک و شهدای عملیات «ضربت ذولفقار» با حضور خانواده شهدا، عشایر منطقه، ایثارگران، رزمندگان و فرماندهان دوران دفاع مقدس 20 دی در منطقه مرزی میمک استان ایلام برگزار شد.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از ایلام، جمال شاکرمی، فرمانده سپاه ناحیه ایلام جمعه، 9 دی در آئین گرامیداشت حماسه فتح میمک که در عملیات «ضربت ذولفقار» روی داد با بزرگداشت و یاد و خاطره شهدای این عملیات پیروزمندانه، اظهار کرد: در 19 دی 59 عملیاتی رقم خورد که با گذشت سال‌ها هنوز زوایای پنهان و آشکار آن برای ما مشخص نشده است و همانند یک ستاره در طول تاریخ انقلاب نورافشانی می‌کند.



وی گفت: عملیات آزادسازی ارتفاعات میمک حرکت کم‌نظیری است که در آن نیروهای مردمی به لحاظ حساسیت‌هایی که این منطقه داشت در کنار رزمندگان ایستادند و این حماسه بزرگ را خلق نمودند؛ ما برای حرکت به سمت آینده درخشان به این تاریخ پرافتخار نیاز داریم.



فرمانده سپاه ناحیه ایلام با اشاره به اینکه عشایر غیور و رزمندگان اسلام توانستند با امکانات کم، یکی از نقاط استراتژیک را از دشمن مجهز به سلاح‌های پیشرفته پس بگیرند، افزود: این حماسه به عنوان یک حرکت مهم در دفاع مقدس رقم خورد.



گفتنی است، قرائت پیام رئیس مجلس شورای اسلامی توسط احمد شوهانی، نماینده مردم استان ایلام، مداحی و خاطره‌گویی و سخنرانی محمدعلی نائینی، عضو هیئت علمی دانشگاه امام حسین‌(ع) از ویژه برنامه‌های این مراسم در محل یادمان شهید کشوری در منطقه میمک بود.

captcha