فهرست برگزاری همایش‌های بین‌المللی از سوی مؤسسه دارالحدیث تهیه می‌شود
کد خبر: 1357880
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۵

فهرست برگزاری همایش‌های بین‌المللی از سوی مؤسسه دارالحدیث تهیه می‌شود

گروه اندیشه: مدیر امور بین‌الملل مؤسسه دارالحدیث از تهیه و تدوین فهرست برگزاری همایش‌های بین‌المللی و زمان و مکان برگزاری این همایش‌ها خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین بهروز حسین‌پور، مدیر امور بین‌الملل مؤسسه دارالحدیث در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قم، گفت: لازمه حضوری فعال در این عرصه، اطلاع‌یابی به موقع و دقیق از زمان و محورهای همایش‌ها و تلاش برای ارسال مقالات است.

وی بهبود همکاری‌های علمی بین‌المللی، توسعه و پیشرفت علم و آگاهی در زمینه پژوهش‌های علوم قرآن و معارف اهل بیت(ع)، معرفی آثار و منشورات مؤسسه دارالحدیث، زمینه‌سازی جهت حضور محققان و دانشمندان ایرانی در مجامع علمی دنیا در زمینه علوم حدیث را از اهداف اصلی ایجاد بخش امور بین‌الملل در مؤسسه دارالحدیث برشمرد.

حسین‌پور ادامه داد: برگزاری یک همایش، شرایط و فضایی به‌وجود می‌آورد که صاحبان اندیشه‌ها و ارائه‌دهندگان یافته‌های نو در یک فرصت مناسب به طرح مسائل بپردازند.

وی بسط و توسعه، تماس و مذاکره با مجامع بین‌المللی و انجمن‌های علمی داخلی و خارجی به‌منظور ایجاد زمینه‌های مناسب برای یافته‌های علمی و تحقیقاتی، برقراری ارتباط مستمر و متقابل با مراکز علمی بین‌المللی و فراهم ساختن زمینه‌های لازم برای عضویت در سازمان‌ها و انجمن‌ها و مراکز علمی خارج از کشور را از دیگر اهداف ایجاد امور بین‌الملل دارالحدیث برشمرد.

مدیر امور بین‌الملل دارالحدیث با تأکید براینکه آگاهی محققان و پژوهشگران از فعالیت‌های علمی خارج از کشور، زمینه را برای حضور فعال آنان در همایش‌ها و کنگره‌های بین‌المللی فراهم می‌کند، گفت: ثمره این حضور، آشنایی با نوع دیدگاه‌ها و دستیابی بر روند تولید علم در کشورهای مختلف، همچنین آشنایی با محققان دیگر کشورهاست.

به گفته وی، همچنین جمع‌آوری اطلاعات مورد نیاز از کنفرانس‌ها، همایش‌ها و کنگره‌های بین‌المللی به‌منظور دست‌یابی به نتایج آخرین تحقیقات علمی، ارتباط با دانشگاه­‌ها و مجامع بین‌الملل در خصوص مبادله اطلاعات، مقالات، نشریات و تازه‌های پژوهشی حدیث‌محور، انجام امور مربوط به فرصت‌های مطالعاتی و شرکت اعضای هیئت علمی دانشگاه قرآن و حدیث و پژوهشگران پژوهشگاه قرآن و حدیث، در کنگره‌های خارج از کشور از دیگر وظایف امور بین‌الملل معاونت فرهنگی و ارتباطات مؤسسه دارالحدیث است.

وی تأکید کرد: مدیریت امور بین‌الملل به تازگی گزارشی از زمان برگزاری، موضوع و فراخوان مقالات همایش‌های بین‌المللی استخراج کرده است که علاقه‌مندان به شرکت در این همایش‌ها می‌توانند به نشانی http://www.hadith.net  مراجعه کنند.

captcha