حافظان قرآن؛ پرچمداران تحقق منویات رهبری/ ضرورت پیشبرد برنامه‌های قرآنی
کد خبر: 1361392
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۲
مدیرکل اوقاف استان مرکزی عنوان کرد:

حافظان قرآن؛ پرچمداران تحقق منویات رهبری/ ضرورت پیشبرد برنامه‌های قرآنی

گروه فعالیت‌های قرآنی: حافظان قرآن پرچمداران طرح تربیت حافظان قرآن و تحقق منویات رهبری هستند و می‌توانند با تشویق و ترغیب افراد به این سمت و سو رسالت خود را به درستی انجام داده و ضمن پرداخت زکات علم فراگیری قرآن سهم عظیمی در تحقق منویات رهبری داشته باشند.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، حجت‌الاسلام عباسیان، مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان مرکزی، شب گذشته، 30 دی در اولین اجتماع حافظان کل قرآن که در صدا و سیمای استان برگزار شد، گفت: حفظ قرآن کریم تحفه گرانبهای الهی و توفیقی بس عظیم است که خداوند متعال آن را به هر کسی عنایت نمی‌کند؛ لذا حافظان قرآن قدر این نعمت را دانسته و از آن در جهت دستیابی به مراتب بالای تکامل بهره‌گیری کنند.



وی بیان کرد: در روایتی از پیامبر اکرم(ص) نقل است که می‌فرمایند؛ اگر خداوند نعمت حفظ قرآن را به بنده ای عطا کند و او احساس کند که خداوند نعمت بالاتری را به دیگران عطا کرده در واقع نعمت خدا و حفظ قرآن را تباه کرده است.



حجت‌الاسلام عباسیان ادامه داد: هرچه انسان ظرف دل خود را از قرآن و معارف الهی پر کند به همان میزان معنویت نیز در دل و جان او افزوده و متجلی خواهد شد.



وی خاطرنشان کرد: حفظ قرآن کریم مقدمه تدبر در قرآن و مهم‌ترین هدف آن نیز انس با آن و ارتباط بیشتر با کلام الهی است و زمانی که حافظ آیات الهی را بر زبان و ذهن خود جاری سازد به راحتی می تواند در عمق آیات نیز تدبر و اندیشه کند.



مدیر کل اداره اوقاف استان با بیان اینکه قرآن و آموزه‌‌های آن برای هدایت بشریت نازل شده، تصریح کرد: نعمت حفظ قرآن در سایه پیروزی انقلاب اسلامی به ما ارزانی شده و خوشبختانه امروز تعداد حافظان قرآن کریم نسبت به گذشته و حتی دهه‌های پیش از انقلاب افزایش یافته است و این به برکت انقلاب، مجاهدت و خون پاک شهدا و حمایت رهبری است.



وی ادامه داد: مسئولان و حافظان قرآن کریم نسبت به ادای حق اسلام و انقلاب و پاسداری از خون پاک شهدا مسئولند و لازم است تا به این مهم توجه داشته و نگذارند تا ثمره خون شهدا هدر برود.



حجت‌الاسلام عباسیان با اشاره به رسالت سازمان اوقاف در راستای تربیت میلیونی حافظان قرآن، بیان کرد: پیرو منویات رهبر معظم انقلاب ما باید در کشور بیش از 10 میلیون حافظ قرآن تربیت کنیم و خوشبختانه تاکنون در این راستا گام‌های مهمی برداشته شده؛ لیکن تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله بسیار است.



وی اظهار کرد: حافظان کل قرآن کریم پرچمداران طرح تربیت حافظان قرآن و تحقق منویات رهبری هستند و می‌توانند با تشویق و ترغیب افراد به این سمت و سو رسالت خود را به درستی انجام داده و ضمن پرداخت زکات علم فراگیری قرآن سهم عظیمی در تحقق منویات رهبری داشته باشند.



وی افزود: طرح تربیت حافظان قرآن کریم در استان طی دو سال اخیر آغاز شده و تاکنون 10 هزار نفر در کلاس‌های حفظ قرآن شرکت کرده که امید است بتوانیم به پشتوانه حافظان کل قرآن و همکاری مسئولان در راستای منویات رهبری گام برداشته و بر تعداد حافظان استان بافزاییم.



مدیرکل اداره اوقاف استان در پایان، اظهار کرد: اولین اجتماع حافظان کل قرآن با حضور 140 حافظ کل قرآن کریم از سراسر استان و با هدف ایجاد یک هم‌اندیشی به‌منظور پیشبرد برنامه‌های قرآنی و تجلیل از تلاش‌های حافظان کل برگزار شد.



 

captcha