ضرورت بازسازی فوری موزه هنرهای اسلامی قاهره
کد خبر: 1365939
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۴
یونسکو تأکید کرد:

ضرورت بازسازی فوری موزه هنرهای اسلامی قاهره

گروه بین‌الملل: مدیرکل سازمان یونسکو با صدور بیانیه‌ای، نسبت به آسیب‌های وارد شده به ساختمان موزه هنرهای اسلامی قاهره بر اثر انفجار خودروی بمب‌گذاری‌شده، ابراز نگرانی و بر ضرورت بازسازی این مکان تاریخی تأکید کرد.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی« unesco.org/fr»، «ایرینا بوکوا»، مدیرکل سازمان  یونسکو با تاکید بر اهمیت آثاری که در موزه هنرهای اسلامی قاهره نگهداری می‌شوند، نسبت به خطری که تاریخ، هویت و آثار باستانی مصر را تهدید می‌کند، هشدار داد.



وی عنوان کرد: «من تمام تلاش خودم را به‌کار خواهم گرفت تا قسمت‌های آسیب‌دیده این موزه اسلامی هرچه سریع‌تر مرمت و بازسازی شود چراکه انجام این کار همان‌ اندازه که برای مردم مصر ضروری و حیاتی است، برای همه زنان و مردان در دیگر نقاط جهان نیز مهم به شمار می‌رود».



وی افزود: این آثار بخشی از میراث فرهنگی تاریخ جهان هستند و همه باید تلاش کنیم که آسیبی به آن‌ها نرسد و هرچه سریع‌تر آثار موزه هنرهای اسلامی را مرمت کنیم.



مدیرکل یونسکو در پایان از همه کشورهای عضو این سازمان خواست تا برای مرمت و بازسازی موزه هنرهای اسلامی قاهره وارد عمل شوند و با این سازمان همکاری کنند.



در پی انفجار دیروز(4 بهمن‌ماه) در برابر مقر پلیس قاهره، ساختمان موزه هنرهای اسلامی مصر که در فاصله کمی از محل انفجار قرار داشت، به شدت آسیب دید. در پی آسیب‌هایی که به ساختمان موزه وارد شد و آسیب لوله‌کشی داخلی ساختمان تعدادی از نسخه‌های خطی موجود در ساختمان موزه نابود شده است.

captcha