سند جامع چشم‌انداز فناوری اطلاعات محلات شهر تهران نهایی شد
کد خبر: 1369146
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۱

سند جامع چشم‌انداز فناوری اطلاعات محلات شهر تهران نهایی شد

گروه فضای مجازی: سند جامع چشم‌انداز فناوری اطلاعات محلات شهر تهران توسط دانشگاه صنعتی شریف نهایی و در جلسه شورای فناوری اطلاعات معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران ارائه شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از ستاد خبری جشنواره شکوفا، سیدمحمدهادی ایازی، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، با اعلام این خبر، اظهار داشت: سند جامع چشم‌انداز فناوری اطلاعات محلات شهر تهران، برنامه کلان با نگرش راهبردی و فراگیر است که به منظور بهره‌گیری مناسب و صحیح از فناوری اطلاعات برای پیشرفت زیرساخت‌های حوزه «آی تی» در محله‌های شهر تهران طراحی شده و هدف اصلی آن ایجاد بستر لازم برای تسهیل و ارائه خدمات نوین و مطلوب الکترونیکی به شهروندان است.

وی افزود: به منظور آماده‌سازی طرح جامع سند چشم انداز فناوری اطلاعات محلات شهر تهران، وضع موجود خانه‌های «آی تی» محلات شناسایی و تحلیل شده و ضمن ارائه راهکارهای عملی، برنامه عملیاتی و اجرایی به عنوان نقشه راه  و سند راهبردی فناوری اطلاعات محلات پایتخت تدوین شده است.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران تأکید کرد: این سند چشم‌انداز توسط دانشگاه صنعتی شریف براساس طرح تطبیقی با دیگر کشورها تدوین شده و مطالعات تطبیقی شهرهای لندن، نیویورک، دبی و ایالات میشیگان تدوین شده و مدل کلان فرآیندها به منظور بهره‌گیری مناسب و صحیح از فناوری اطلاعات در کسب و کار نیز طراحی و پیش‌بینی شده است.

وی اعلام کرد: بخشی ازسرفصل‌های سند جامع چشم‌انداز فناوری اطلاعات محلات شهر تهران شامل معرفی چشم‌انداز خانه‌های فناوری اطلاعات محلات شهر تهران و کانون‌ها و مأموریت‌های آنان، ارزش‌های تدوین شده و راهبردهای خانه‌های فناوری اطلاعات محلات شهر تهران و کانون‌ها، فرآیند برگزاری جشنواره و ثبت نام در کانون‌ها، تدوین استانداردهای دوره‌های آموزشی، فرآیند تعیین مدیران آی تی محلات وشرح وظایف آنان است.

به گفته دکتر ایازی، تعیین شاخص‌های کارایی کلیدی، مطالعات معماری زیرساخت شبکه، وضعیت امنیت در زیرساخت ارتباطی، مدیریت فناوری اطلاعات، تهیه شناسنامه نرم‌افزار کاربردی و تأیید سخت‌افزاری خانه‌های آی تی محلات، سیاست‌های موبوط به ارزیابی ساب پرتال‌ها و تحلیل مسائل و اولویت‌بندی آنان از دیگر رئوس سند چشم‌انداز خانه‌های آی تی محلات تهران به شمار می‌رود.  

وی افزود: براساس مصوبه شورای فناوری اطلاعات معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، طرح ساختار خانه‌های «آی‌‌تی» محلات پایتخت با رعایت دیدگاه مردمی و محله‌محوری هم اکنون نهایی شده که پس از رونمایی، در قالب لایحه سند چشم‌انداز راهبردی فناوری اطلاعات محله‌های شهر تهران به شورای اسلامی شهر تهران ارائه می‌شود.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران خاطرنشان کرد: سند چشم‌انداز راهبردی فناوری اطلاعات محله‌های شهرتهران پس از تصویب در شورای اسلامی شهر به محلات شهر تهران جهت اجرا ابلاغ خواهد شد.

captcha