نشست نقد و بررسی «کلاشینکف» با حضور عوامل فیلم برگزار شد
کد خبر: 1372599
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۱:۱۸
عصر امروز در کاخ جشنواره؛

نشست نقد و بررسی «کلاشینکف» با حضور عوامل فیلم برگزار شد

گروه هنر: نشست نقد و بررسی فیلم «کلاشینکف» عصر امروز با حضور سعید سهیلی و برخی از عوامل فیلم در مرکز همایشهای برج میلاد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)، جلسه نقد و بررسی فیلم سینمایی «کلاشینکف» عصر امروز 19 بهمن ماه، در حاشیه برگزاری سی و دومین جشنواره فیلم فجر با حضور سعید سهیلی کارگردان، ساعد سهیلی، شهرام حقیقت‌دوست، اندیشه فولادوند و رضا عطاران (بازیگران)، ناصر چشم آذر آهنگساز در سالن سعدی برج میلاد برگزار شد.

در ابتدای این جلسه سعید سهیلی درباره چگونگی شکل گیری این فیلم گفت: هر فیلمساز و فیلمنامه نویس روشی برای پیدا کردن قصه دارد. من نیز همیشه از دیدن یک عکس ایده می‌گیرم. برای این فیلم نیز چنین اتفاق افتاد.

وی افزود: اتفاقاتی که در فیلم‌هایم می‌افتد عمدی نیست، منظورم تصاویری است که بیننده را یاد فیلم‌های دیگر می‌اندازد. برای همین برخی اتفاقات داخل فیلم ناخودآگاه به وجود آمده است، اما نمی‌توان کتمان کنم برخی آثار به روی من تاثیر گذاشته است، لذا ناخواسته برخی تصاویر در ذهنم نقش می‌بندد که در فیلم به نوعی دیده می‌شود.

سهیلی درباره پایان بندی فیلم گفت: برای هر فیلمی می توان صد پایان در نظر گرفت، اما هر کارگردان هم سلیقه خاص خود را دارد. من نیز سعی کردم قهرمان فیلم در عالم متافیزیک به آنچه که در دنیا امکان دستیابی به آن را نداشته در دنیای دیگر به دست آورد.

این کارگردان تاکید کرد: در این فیلم من تا حد امکان از صحنه هایی که خشونت بسیار دارد، پرهیز کردم، اما اگر می خواستم کمتر از این نشان دهم با جنس و شکل قصه هماهنگ نمی شد. نکته دیگر اینکه کل زد و خورد فیلم در سه سکانس بود، پس نمی توان به آن کاری خشن گفت.

وی درباره انتخاب بازیگران گفت: من قبل از هر چیزی برای انتخاب بازیگر دو نکته را مد نظر قرار می دهم؛ ابتدا مبلغ قرارداد سپس عنوان بندی فیلم.  درباره عطاران هم باید بگویم که وی به اندازه ای بزرگ است که از من خواست اسمش به عنوان دومین نفر نوشته شود، چون می گفت قهرمان فیلم کس دیگری است.

رضا عطاران نیز در این جلسه گفت: در تمام کارهایم سعی می کنم دیالوگ‌هایی پیشنهاد بدهم. پیشنهاداتی که برخی مواقع پذیرفته می شود. در این کار نیز چنین اتفاقی افتاد، هرچند تمامی این دیالوگ و بداهه پردازی با نظر کارگردان انجام شد.

سهیلی بازیگر فیلم نیز درباره نقش خود گفت: از جنس فیلم های پدرم خوشم می آید، چون به معنای واقعی سینما است؛ سینمایی که می خواهد قصه گو باشد و همچنین بیننده را جذب خود کند. نقش عادل را هم سعی کردم با کمک کارگردان هر چه بهتر ایفا کنم.

چشم آذر، آهنگساز فیلم هم در پایان درباره موسیقی فیلم چنین توضیح داد: اولین بار 10 دی  بخش هایی از فیلم را دیدم، اما پایان فیلم را در آن زمان ندیدم. به هرجهت سعی کردم با توجه به جنس و روند قصه موسیقی کار را بسازم.

captcha