ساخت ضریح حبیب بن مظاهر در مراحل پایانی
کد خبر: 1388137
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۱

ساخت ضریح حبیب بن مظاهر در مراحل پایانی

گروه اجتماعی: مدیر پروژه ساخت ضریح حبیب بن مظاهر اعلام کرد: این ضریح با 80 درصد پیشرفت فیزیکی در مراحل پایانی ساخت قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از روابط عمومی ستاد بازسازی عتبات عالیات، جلسه بررسی وضعیت ساخت ضریح حبیب بن مظاهر با حضور شوشتری قائم مقام ستاد بازسازی، معاونین ستاد مرکز، رئیس ستاد استان البرز، معاونان و استاندار این استان در مصلی شهر کرج برگزار شد.
در این جلسه قائم مقام ستاد بازسازی عتبات عالیات عنوان کرد: تلاش‌های دست‌اندرکاران ساخت این ضریح چشمگیر و قابل توجه است و امیدواریم که این اثر ارزشمند که یکی از دو ضریح در دست اقدام ستاد است به زودی به ثمر برسد و آماده نصب شود.
وی افزود: ستاد تاکنون پروژه‌های متعددی را در حوزه‌های مرمتی، خدماتی، هنری، صنعتی و عمرانی در اعتاب مقدسه اجرا کرده که بخش عمده آنها از طریق نذورات مردمی تأمین شده است.
شوشتری با بیان اینکه هم اکنون محور اصلی فعالیت‌های ستاد پروژه‌های توسعه‌ای است، گفت: طرح توسعه حرم مطهر علوی با 118 هزار مترمربع زیربنا در بخش زیارتی و 100هزار مترمربع در بخش غیرزیارتی از جمله این طرح ها است که ستاد استان البرز تامین منابع ساخت کتابخانه این طرح را متعهد شده است.
در ادامه این نشست حجت‌الاسلام حسینی رئیس ستاد استان البرز نیز در سخنانی اظهار کرد: روند ساخت این ضریح تاکنون بسیار مناسب بوده و مردم دوستدار اهل بیت این استان مشارکت ویژه‌ای در این طرح داشته‌اند.
سپس طاهری استاندار البرز نیز در سخنانی ضمن برجسته خواندن توفیق خدمت به ائمه معصوم و تشکر از مردم این استان یادآور شد: تلاش‌هایی که کارکنان ستاد این استان در خصوص ساخت ضریح حبیب بن مظاهر انجام داده‌اند بسیار ارزنده، معنوی و درخور تقدیر است.
وی ابراز امیدواری کرد که مردم این استان به هر طریقی که می‌توانند این ستاد را در تآمین تعهدات در زمینه ساخت کتابخانه حرم مطهر علوی یاری کنند.
یادآوری می‌شود، در ابتدای این نشست مدیر پروژه ساخت ضریح حبیب بن مظاهر در گزارشی از فرآیند اجرای این طرح اعلام کرد: با توجه به وضعیت پیشرفت بخش‌های مختلف که غالباً بالای 90 درصد است به مراحل پایانی کار نزدیک شده و 80 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
وی با اشاره به اینکه هزینه ساخت این طرح از منابع نذورات و هدایای مردمی بوده گفت: وزن طلا و نقره مصرف شده در این طرح به ترتیب پنج و 1000 کیلوگرم است و تاکنون بیش از سه میلیارد و 750 میلیون تومان صرف ساخت این ضریح شده است.

captcha