هنر در انقلاب اسلامی به دنبال تعالی‌بخشی انسان و جامعه است
کد خبر: 1391861
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۳

هنر در انقلاب اسلامی به دنبال تعالی‌بخشی انسان و جامعه است

گروه هنر: محمد امیری‌مقدم با بیان اینکه فلسفه انقلاب اسلامی ایران عزت بخشی به انسان است، گفت: هنر در این انقلاب نیز به دنبال تعالی‌بخشی در انسان و جامعه است.

به گزارش خبرگزاری بین‌‎المللی قرآن(ایکنا) از قزوین، محمد امیری‌مقدم، رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان قزوین صبح امروز، 19 فروردین در جمع هنرمندان و مسئولان سازمان بسیج هنرمندان استان قزوین اظهار کرد: فرهنگ زیر بنای شخصیت هر کشور و ملتی است و اگر این فرهنگ بر مبنای داشته‌های داخلی خودشان باشد می‌توان از آن به‌عنوان یک فرهنگ مستقل یاد کرد.
وی با بیان اینکه وابستگی در عرصه فرهنگ، وابستگی در تمام عرصه‌ها را به دنبال دارد، افزود: نگاه به فرهنگ، دین‌مداری، استقلال‌طلبی و حرکت اسلامی کشور ایران، الگویی کامل برای ملت‌هایی است که راه بیداری اسلامی را ادامه داده و حرکت‌های اسلامی را انجام داده‌اند.
رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان قزوین تأکید کرد: فرهنگ و هنر از مهمترین مبناهای انقلاب اسلامی هستند به گونه‌ای که انقلاب ایران را باید یک انقلاب فرهنگی عنوان کنیم و علاوه بر این مهمترین مقوله برای پیشبرد اهداف انقلاب نیز هنر اسلامی است.
وی ادامه داد: هنر اسلامی به معنای واقعی هنری است که بعد از ظهور اسلام و حتی سال‌ها قبل از آن با ظهور پیامبران و ادیان در سطح جهان حضور یافت و به وسیله مسلمانان به اوج و تعالی خود رسید و این نوع از هنر متعلق به همه انسان‌ها بوده و به یک قشر خاص تعلق ندارد.
امیری‌مقدم با بیان اینکه هنر اسلامی عصاره و درون مایه اندیشه بزرگان و عالمان دین است، تصریح کرد: معماری شاخص‌ترین نماد برای هنر اسلامی است.
وی هنر اسلامی را پل ارتباطی انسان با خداوند دانست و عنوان کرد: پویایی و بالندگی هنر اسلامی و پاسخگویی جهانی به نیازهای بشر مهمترین جایگاهی است که هنر اسلامی باید در سال 1404 در سطح جهان داشته باشد.
رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان قزوین اضافه کرد: غنی‌ترین هنر در میان تمدن‌ها هنر اسلامی است و معرفی این هنر به جهان علاوه بر زیبا کردن زندگی انسان موجب تقویت معنویت در زندگی پوچ انسان معاصر شده و این خود مقدمه‌ای الهام‌بخش برای خلق اثرهای خارق‌العاده به وسیله انسان است.
وی در پایان یادآور شد: با توجه به نامگذاری سال 93 توسط مقام معظم رهبری، رسالت هنرمندان در این سال رسالت خطیر و حساسی است و هنرمندان به عنوان خواص جامعه باید توجه ویژه‌ای به فعالیت‌های هنری در طراز انقلاب در این سال داشته باشند.

captcha