شعائر فاطمی در جامعه متروک مانده است
کد خبر: 1393057
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۲
حجت‌الاسلام ریاضت:

شعائر فاطمی در جامعه متروک مانده است

خبرنگاران افتخاری/ زهرا بشیری: یکی از اساتید حوزه و دانشگاه در مراسم یادبود شهید مسعود مددخانی بیان کرد: شعائر فاطمی در جامعه متروک مانده است و متولیان فرهنگی باید توجه ویژه‌ای به این مسئله داشته باشند.

به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، مراسم یادبود شهید مسعود مددخانی، شهید امر به معروف و نهی از منکر عصر پنجشنبه، 22 فروردین‌ماه در مسجد امام جعفر صادق(ع) برگزار شد.

در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین محمود ریاضت، سخنران با بیان جایگاه امر به معروف و نهی از منکر در مکتب اسلام به مقام حضرت زهرا(س) اشاره کرد و ایشان را به عنون اولین شهید امر به معروف و نهی از منکر خواند.

وی با اشاره به اینکه شعائر فاطمی در جامعه متروک مانده است، گفت: این امر به این دلیل است که متولیان فرهنگی از جمله صدا و سیما در این زمینه کم‌کاری کرده‌اند. بردی که صدا و سیما در جامعه دارد هیچ یک از مراکز فرهنگی دیگر ندارند.

این استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: اگر حضرت زهرا(س) را از ما بگیرند محرم را هم از ما خواهند گرفت. مهمترین معروف بعد از حق ولایت است و وقتی اطاعت از ولی متروک شد منکرات در جامعه گسترش پیدا می‌کند. حضرت زهرا(س) می‌فرمایند «خدا امر به معروف و نهی از منکر را واجب کرد چون به صلاح عامه مردم است» که در واقع معارف فاطمی در همین یک جمله خلاصه شده است.

حجت‌الاسلام ریاضت با اشاره به شهادت حضرت زهرا(س)، عنوان کرد: شناخت منکرات بسیار مهم است و کسی که می‌خواهد این عمل را انجام دهد باید عارف به معروف و منکر باشد.

در این مراسم لاله افتخاری، عضو فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی و همسر رهبر معظم حضور داشتند. از طرف رهبر معظم نیز یک چفیه و یک یادداشت به همسر شهید اهدا شد.

پیکر مسعود مددخانی پس از اختلافاتی که خانواده وی با بنیاد شهید داشتند نهایتاً در قطعه صالحین به خاک سپرده شد. شهید مسعود مددخانی 19 سال پیش در پی مشاهده اقدامات خلاف شرع برخی اراذل و اوباش در منطقه فلاح تهران درگیر و بر اثر سقوط از ارتفاع دچار ضایعه نخاعی شد که سرانجام 16 فروردین‌ماه امسال دعوت حق را لبیک گفت.

یادآور می‌شود، مراسم سوم این مرحوم یکشنبه، 24 فروردین‌ماه در مسجد دانشگاه امام صادق(ع) برگزار خواهد شد.

captcha