دستگاه‌های اندیشه‌ساز، شیوه‌های نوین آموزش قرآن را ترویج دهند
کد خبر: 1399782
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۸
معصومه فرزانه:

دستگاه‌های اندیشه‌ساز، شیوه‌های نوین آموزش قرآن را ترویج دهند

گروه فعالیت‌های قرآنی: مشاور امور بانوان سازمان اوقاف و امور خیریه، تدوین شیوه‌های آموزش قرآن را عامل جذب بیشتر به عرصه قرآنی دانست واز دستگاه‌های اندیشه‌ساز، خواستار تدوین و ترویج این‌ شیوه‌های آموزشی شد.

معصومه فرزانه، مشاور امور بانوان سازمان اوقاف و امور خیریه در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن‌(ایکنا)، در خصوص تحقق منویات مقام معظم رهبری در زمینه انس آحاد جامعه با قرآن کریم، اظهار کرد: برای توسعه و گسترش فرهنگ قرآنی در سطح جامعه باید به سمتی پیش رویم که آموزه‌های قرآن تجسم عینی در زندگی ما پیدا کند.
انس و تلاوت روزانه قرآن
وی با اشاره به اینکه انس با قرآن تنها تلاوت آن نیست، توضیح داد: بر اساس فرمایشات و رهنمودهای قرآنی مقام معظم رهبری، انس با قرآن باید به گونه‌ای باشد که وقتی یک روز قرآن را تلاوت نکنیم، احساس پوچی داشته باشیم؛ مأنوس بودن با قرآن به معنای شناختن آن است.
وی عنوان کرد: لازمه عملیاتی و کاربردی شدن آموزه‌های قرآن در درجه اول این است که آن چه که از قرآن کریم تلاوت می‌کنیم و می‌فهمیم، عمل کنیم؛ در مرتبه دوم موسسات و نهادهای قرآنی است که می‌توانند در گسترش فرهنگ قرآنی موثر باشند و باید برنامه‌های جذاب برای مخاطبان خود ارائه کنند.
فرزانه تصریح کرد: وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اندیشه‌ساز باید کمک کنند تا شیوه‌های جذابی را برای جوانان طراحی کنند؛ به طور مثال در سال‌های اخیر شیوه‌های نوین آموزش قرآن کریم تدوین شده است. با در دسترس بودن همه این روش‌ها اگر باز هم جوانان به فراگیری قرآن علاقه نداشته باشند، باز هم به هدف مطلوب نخواهیم رسید.
اعتصام به قرآن، خنثی‌کننده توطئه دشمنان اسلام
وی ادامه داد: بنابر این نکته اصلی که بنده از همگان خواستار هستم، این است که همه دستگاه‌ها و نهادهای قرآنی احساس نیاز به قرآن را بین مردم و به ویژه جوانان افزایش دهند تا بدانند که عمل به دستورات قرآن کریم درمان همه دردهای انسان است؛ زیرا دشمنان اسلام با شیوه‌های مختلف درصدد انحراف جوانان و دوری آنها از آموزه‌های قرآنی هستند.
مشاور امور بانوان سازمان اوقاف و امور خیریه بیان کرد: مهم‌ترین ابزار فرهنگی و دینی برای خنثی‌کردن هجمه‌های دشمنان در بعد فرهنگی و تربیتی، اعتصام به آموزه‌های نجات‌بخش قرآن کریم و اهل بیت(ع) است؛ بر اساس احادیث حضرات معصومین(ع) اگر شیرینی این معارف به مردم گفته شود، آنها با اشتیاق سمت این تعالیم دینی روی می‌آورند.

captcha