بند بند اقتصاد مقاومتی مبتنی بر مستندات قرآنی است/ برپایی همایش دین و اقتصاد مقاومتی
کد خبر: 1402779
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۱
رئیس کمیسیون مطالعات اسلامی مجمع تشخیص:

بند بند اقتصاد مقاومتی مبتنی بر مستندات قرآنی است/ برپایی همایش دین و اقتصاد مقاومتی

گروه اندیشه: حجت‌الاسلام نیکی ملکی با بیان اینکه سیاست‌های رهبر معظم انقلاب در بحث اقتصاد، درون‌مایه دینی دارد، گفت: بند بند اقتصاد مقاومتی مبتنی بر مستندات قرآنی و روایی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حجت‌الله نیکی ملکی، رئیس کمیسیون مطالعات اسلامی مجمع تشخیص مصلحت نظام و دبیر همایش «دین و اقتصاد مقاومتی» در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قم، گفت: اقتصاد مقاومتی به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی درون‌گرا است و نگاه تولیدی دارد.

اقتصاد مقاومتی اقتصاد ریاضتی نیست

وی با بیان اینکه متأسفانه برخی رویکردها میان برخی اقتصاددانان کشور وجود دارد که معطوف به بیرون است، افزود: اقتصاد مقاومتی نگاه به توانمندی‌های درونی جامعه دارد که البته میان این نگاه و ریاضت اقتصادی تفاوت زیادی وجود دارد.

رئیس کمیسیون مطالعات اسلامی مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: کشور ما دارای منابع زیرزمینی، کشاورزی و نیروی انسانی فراوان و دارای ظرفیت رشد بسیار بالایی است و اگر بر روی این مسائل تکیه کنیم اقتصاد جامعه شکوفا می‌شود.

دبیر همایش «دین و اقتصاد مقاومتی» با بیان اینکه رکن اقتصاد مقاومتی، تولید و کار و تلاش بهینه است، گفت: در ریاضت، تماماً زجر و سختی است نه کار و تولید؛ در صورتی که در دهه پیشرفت و عدالت، مبنا تأکید بر تولید کار و سرمایه با تکیه بر توان بومی و داخلی است.

وی با بیان اینکه درون‌مایه تمامی سیاست‌های رهبری معظم انقلاب، دینی است، عنوان کرد: بند بند اقتصاد مقاومتی مستندات قرآنی و روایی دارد از این رو همایش دین و اقتصاد مقاومتی را در قم و از سوی کمیسیون مطالعات اسلامی مجمع تشخیص مصلحت نظام که در قم مستقر است برگزار می‌کنیم تا این مستندات استخراج شود.

وی هدف از برگزاری این همایش را استخراج مویدات و مستندات قرآنی و روایی اقتصاد مقاومتی به‌ویژه از سیره حکومتی پیامبر(ص) و امام علی(ع) برشمرد و اظهار کرد: در تلاش هستیم تا با بهره‌مندی از رهنمودهای مراجع معظم و فضلای حوزه اقتصاد مقاومتی را از منظر دین تبیین کنیم.

پیام آیت‌الله‌العظمی جوادی آملی به پیش‌نشست همایش دین و اقتصاد مقاومتی

نیکی ملکی ادامه داد: به همین منظور پیش‌نشست همایش دین و اقتصاد مقاومتی 18 اردیبهشت با پیام آیت‌الله‌العظمی جوادی آملی در شهرداری قم برگزار خواهد شد.

وی افزود: همایش اصلی نیز آذرماه از سوی کمیسیون مطالعات اسلامی مجمع و با همکاری نهادهای علمی و اداری برگزار می‌شود و فراخوان آن نیز اعلام شده است.

سخنرانان پیش همایش

دبیر همایش دین و اقتصاد مقاومتی با بیان اینکه نشست این هفته همایش از ساعت 9:30 در سالن اجتماعات شهرداری قم برگزار می‌شود، عنوان کرد: آیات دری نجف آبادی و حسینی بوشهری همچنین محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص با موضوعات رویکرد قانونی به اقتصاد مقاومتی، وظیفه حوزه در قبال اقتصاد مقاومتی و ... سخنرانی خواهند کرد. 

captcha