برای ثبت مسجد «کبود ایروان» در یونسکو به کمک ایران نیاز داریم
کد خبر: 1406827
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۳
وزیر فرهنگ ارمنستان؛

برای ثبت مسجد «کبود ایروان» در یونسکو به کمک ایران نیاز داریم

شعب خارجی: هاسمیک بوغوسیان، وزیر فرهنگ ارمنستان در دیدار سفیر و رایزن فرهنگی ایران گفت: برای ثبت مسجد کبود ایروان در یونسکو به کمک ایران نیازمندیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) شعبه آسیای مرکزی، در این دیدار، سفیر کشومان انتخاب مجدد خانم بوغوسیان را به سمت وزارت فرهنگ تبریک گفت و برای وی آرزوی موفقیت کرد.

رئیسی در ادامه ضمن ابلاغ سلام گرم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران به خانم بوغوسیان، از وی برای سفر به ایران جهت بازدید از کلیسای «تئودر مقدس» در ایام زیارت این کلیسا که تقریباً در اواسط مرداد ماه سال جاری است، دعوت به‌عمل آورد.

خانم بوغوسیان در سخنانی گفت: امیدواریم همکاری‌های ایران و ارمنستان و روابط فرهنگی درجهت گسترش هر چه بیشتر حرکت کند.

وی در ادامه افزود: ما برای ثبت مسجد کبود ایروان در یونسکو به کمک جمهوری اسلامی ایران نیازمندیم و بدون آن امکان ثبت این میراث مشترک در یونسکو وجود ندارد.

گزارش ایکنا از مسجد جامع کبود ایروان را اینجا ببینید!

در ادامه مشکی، رایزن فرهنگی ایران از سابقه همکاری‌های خوب وزیر فرهنگ ارمنستان تشکر کرد و گفت: زمینه همکاری‌های فرهنگی بین ایران و ارمنستان در تمامی حوزه‌های فرهنگی و هنری به گونه ای فراهم است که امکانات و توانمندی‌های دولتی به تنهایی پاسخگوی نیازهای فرهنگی جامعه ارمنستان برای شناخت ایران نیست و باید از ظرفیت و توان بخش خصوصی برای پر کردن خلأهای موجود و بهره‌مندی از فضای مناسب کنونی استفاده کرد.

رایزن فرهنگی کشورمان با اشاره به اینکه فرهنگ دو کشور و دو ملت ایران و ارمنستان به یکدیگر نزدیک بوده و تشابهات فرهنگی بسیاری بین آن دو وجود دارد، اظهار کرد: سطح همکاری‌های بسیار بالا و خوب فرهنگی میان دو کشور می‌تواند الگوی مناسبی برای همکاری‌های فرهنگی و هنری کشورهای منطقه باشد.

مشکی به برگزاری هفته فرهنگی ایران در ارمنستان اشاره کرد و با اعلام آمادگی کشورمان جهت برگزاری هفته فرهنگی ارمنستان در ایران گفت: هر زمانی که برای برگزاری این هفته فرهنگی از نظر وزارت فرهنگ ارمنستان مناسب باشد، جمهوری اسلامی ایران آمادگی اجرای آن را دارد.

captcha