چهارمیلیارد ریال کتاب سهم امسال جزیره قشم
کد خبر: 1409584
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۴

چهارمیلیارد ریال کتاب سهم امسال جزیره قشم

گروه اجتماعی:مدیر ویژه فرهنگ وارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم گفت:مقادیر قابل توجهی کتاب به ارزش افزون بر چهارمیلیارد ریال امسال به جزیره قشم وارد می شود.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)ازهرمزگان،حجت الاسلام علی ملانوری،مدیر ویژه فرهنگ وارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم عصرچهارشنبه،31اردیبهشت درجمع خبرنگاران اظهارکرد: اولین محموله این تفاهم نامه در قالب سهمیه فصل اول از این کتاب ها به ارزش یک میلیارد ریال در حال ارسال به جزیره است که در نهایت تا یک ماه آینده وارد قشم می شود.

به گفته وی ارزش مجموع کتاب های وارد شده به جزیره قشم در قالب این تفاهم نامه در سال گذشته افزون بر یک میلیارد و 500میلیون ریال بوده که به کتابخانه های عمومی شهرها و روستاهای جزیره اهداء شده است.

وی زمینه موضوعی این کتاب ها را بیشتر شامل موضوعات مربوط به کودکان و نوجوانان، علمی، آموزشی، تاریخی و بخصوص کمک آموزشی اعلام کرد و گفت: همچنین به درخواست برخی نهادها از جمله مساجد، کتاب هایی در حوزه دین و قرآن نیز در زمره این کتاب ها قرار دارد.

ملانوری بر ضرورت تلاش برای انتخاب کتاب های مناسب نیازهای جامعه قشم تاکید کرد و گفت: البته ممکن است موضوعات این کتاب ها تمام سلیقه ها را در قشم پوشش ندهد، چرا که آنها تنها از میان کتاب های موجود در انبارهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انتخاب می شود.

سیاستگذاری و برنامه ریزی به منظور توسعه و ترویج کتاب و کتابخوانی در میان اقشار مختلف به منظور رشد و ارتقاء سطح معرفت، دانش و فرهنگ اسلامی از طُرق مختلفی چون برگزاری نمایشگاه ها، جایزه های مختلف کتاب و مدیریت یارانه های فرهنگی مربوطه از جمله وظایف معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی محسوب می شود.

captcha