رونمایی از جلد اول کتاب «مبانی اسلام» در مقر یونسکو
کد خبر: 1417583
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۸

رونمایی از جلد اول کتاب «مبانی اسلام» در مقر یونسکو

گروه بین‌الملل: مراسم رونمایی از جلد نخست کتاب «مبانی اسلام» از مجموعه «ابعاد مختلف فرهنگ اسلامی»، دیروز، ۲۴ خردادماه، در مقر یونسکو در پاریس برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «elmoudjahid»، نخستین جلد کتاب «مبانی اسلام» از مجموعه «ابعاد مختلف فرهنگ اسلامی» دیروز با حضور «ایرینا بوکوا»، مدیرکل سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد(یونسکو) و جمعی از اندیشمندان مسلمان، در پاریس رونمایی شد.

مجموعه «ابعاد مختلف فرهنگ اسلامی» که توسط سازمان یونسکو در حال تدوین و چاپ است، در شش جلد به صورت موضوعی، جنبه‌های مختلف فرهنگ مسلمانان از قبیل سنت‌های اجتماعی، مبانی ایمانی، تعالیم دینی و مقدسات و اعتقادات را مورد بررسی قرار می‌دهد.

جلد نخست کتاب «مبانی اسلام» پنجمین اثر از مجموعه «ابعاد مختلف فرهنگ اسلامی» است و در 800 صفحه به چاپ رسیده است. نقش فرهنگ اسلامی در زندگی، رویکرد دین اسلام به جایگاه خالق هستی، انسان از منظر اسلام، معنی وحی در اسلام، جایگاه نبوت در میان مسلمانان و نیز جایگاه سنت و قرآن در اسلام مهم‌ترین بخش‌های این اثر به شمار می‌روند.

تالیف این کتاب توسط کمیته‌ای علمی به ریاست «ادریس الحریر»، استاد تاریخ دانشگاه بنغازی لیبی صورت گرفته است.

آخرین جلد مجموعه «ابعاد مختلف فرهنگ اسلامی» که کار تالیف آن در سال 1998 آغاز شده است، تا یک سال آینده منتشر خواهد شد.

در تالیف جلد پنجم این مجموعه شخصیت‌های مسلمان بسیاری از جمله عبدالعزیز عثمان التویجری، مدیرکل آیسسکو؛ صدیق ناصر، نماینده یونسکو در انجمن جهانی دعوت اسلامی؛ سمیرا محمد موسی الموسی، نماینده دائمی عمان در یونسکو؛ احمد جلالی، نماینده سابق جمهوری اسلامی ایران در یونسکو؛ فرهان نظامی، عضو مرکز مطالعات اسلامی آکسفورد، حورا بنیس سی ناصر، عضو مرکز ملی مطالعات علمی فرانسه و ناصر دیوید خلیل، سفیر حسن‌نیت یونسکو مشارکت داشتند.

captcha