نگاه انقادی به رفتار شخصی؛ اولین قدم خودسازی
کد خبر: 1423396
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۰
دبیر اجرایی بنیاد عفاف و حجاب مازندران عنوان کرد:

نگاه انقادی به رفتار شخصی؛ اولین قدم خودسازی

گروه اجتماعی:اولین و مهمترین قدم خودسازی این است که انسان به خود و اخلاق و رفتار خود نگاه انتقادی داشته باشد و عیوب خود را به درستی و روشنی درک و سعی کند تا عیوبش را رفع کند.

خلیل صالحی، دبیر اجرایی بنیاد عفاف و حجاب استان مازندران در گفت‌وگو با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از مازندران، ماه رمضان را ماه مغفرت و آمرزش دانست و گفت: ماه رمضان، فرصت مناسبی برای زدودن روح و تن از هر گونه گناه و زشتی و خانه تکانی دل‌ها است چرا که بزرگ‌ترین درس ماه رمضان، همان خودسازی است، البته قابل ذکر است اولین و مهمترین قدم خودسازی هم این است که انسان به خود و اخلاق و رفتار خود نگاه انتقادی داشته باشد و عیوب خود را به درستی و روشنی درک و سعی کند تا عیوبش را رفع کند و این همان تکلیفی ست که بر دوش همه ما یعنی ابتدا خود عامل باشیم و بعد به وظیفه شرعی مان، یعنی امر به معروف و نهی از منکر عمل کنیم.

دبیر اجرایی بنیاد عفاف و حجاب مازندران با اشاره به تشکیل و راه‌اندازی دفتر بنیاد عفاف و حجاب در استان مازندران اظهارکرد: بدحجابی مغایر احکام دین اسلام است چراکه توجه به مقوله عفاف و حجاب سبب مصونیت جامعه از انواع آسیب‌ها می‌شود و همچنین رعایت عفاف و حجاب دستور الهی ست و کسانی که حجاب را رعایت نمی‌کنند نسبت به امر الهی ناآگاه هستند.

وی درباره آمادگی دستگاه‌های اجرایی برای تدوین برنامه‌های فرهنگی نسبت به مقوله عفاف و حجاب تأکید داشته و افزود: تمامی دستگاه‌های اجرایی آمادگی لازم را نسبت به تدوین برنامه‌های فرهنگی و تبلیغی در سطح جامعه دارند و این دستگاه‌ها باید از تمامی ظرفیت‌ها، امکانات و نیروهای انسانی و ... در جهت گسترش و نهادینه سازی فرهنگ عفاف و حجاب در سطح جامعه به نحو احسن استفاده کنند.

امر به معروف و نهی از منکر؛ به منظور حفظ و تکریم شعائر اسلامی
صالحی در ادامه براساس اطلاعیه ابلاغی از سوی ستاد احیای کشور درباره فرارسیدن حلول ماه رمضان عنوان کرد: همه‌ ما باید در احیای فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر به منظور حفظ و تکریم شعائر اسلامی و فراهم کردن فضایی معنوی و محیطی در سطح تمامی سازمان‌ها و ادارات شهرستان‌ها و استان و همچنین جهت حسن اجرای طرح تذکر لسانی به‌منظور توجیه افکار شهروندان نسبت به رعایت شئونات ماه رمضان تلاش هر چه بیشتر کنیم.

وی در ادامه با اشاره به حجم بالای مهمان‌پذیری استان مازندران به وظایف اجرایی دستگاه‌های مسئول و نهادهای مرتبط، افزود: تمامی دستگاه‌های مسئول درباره فرا رسیدن ماه رمضان در زمینه حفظ شئونات و شعائراسلامی با هر گونه ناهنجاری‌ها، بدحجابی و روزه خواری با شهروندان و مسافران برخورد قانونی داشته باشند.

قائم مقام دبیرستاد احیای مازندران بیان کرد: تمامی دستگاه‌های تبلیغی و فرهنگی از جمله مطبوعات ،رسانه، صدا و سیما و ... نسبت به اجرای تبلیغات فرهنگی، اجتماعی و عمومی در زمینه آگاهی، اطلاع رسانی و تأکید بر رعایت حفظ ارزش‌های دینی و به‌ویژه درباره روزه‌خواری، بدحجابی و دیگر ناهنجاری‌ها در سطح جامعه نقش به‌سزایی خواهند داشت.

وی همچنین پیرو اطلاعیه ابلاغی از ستاد احیای کشور از تشکیل تیم‌های تذکر لسانی از سوی ستاد احیای استان در سطح شهر، اصناف، سواحل دریا و دیگر مراکز تجمع در زمینه برخورد با بدپوششی و روزه‌خواری خبر داد و افزود: تمامی تیم های تذکر لسانی تشکیل شده در استان مطابق با سیاست‌های این ستاد در جهت ترویج و توسعه ارزش‌های اسلامی در سطح جامعه عمل خواهند کرد.

دبیر اجرایی بنیاد عفاف و حجاب استان مازندران یادآور شد: ماه رمضان یک ضیافتی است که خداوند به بندگان خود عطا می‌کند انشاالله به لطف و عنایت خداوند، همه‌ ما در این ماه از برکات سفره کرامت الهی بهره‌مند شویم.

captcha