فعالیت آموزشی ۴۷ مؤسسه و خانه قرآنی در سنندج
کد خبر: 1426045
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۴

فعالیت آموزشی ۴۷ مؤسسه و خانه قرآنی در سنندج

گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سنندج گفت: ۴۷ مؤسسه و خانه قرآن شهری و روستایی در شهرستان سنندج مشغول به آموزش و ترویج قرآن هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌محسن منتشلو، رئیس اداره تبلیغات شهرستان سنندج در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، با اشاره به اینکه 47 مؤسسه و خانه قرآن شهری و روستایی در شهرستان سنندج مشغول به آموزش و ترویج قرآن هستند، گفت: از این تعداد ۱۷ مؤسسه قرآنی، ۱۵ خانه قرآن شهری و ۱۵ خانه قرآن روستایی مشغول به آموزش و ترویج قرآن هستند.

وی با اشاره به این مطلب که شهرستان سنندج در استان بیشترین تعداد مؤسسه و خانه قرآن را به خود اختصاص داده است، افزود: با توجه به هجمه‌های فرهنگی پناه آوردن به قرآن و پیروی از راه پیامبران و امامان تنها راه مقابله با فتنه‌های دشمنان است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سنندج بیان کرد: دشمن به دنبال ضربه زدن به دین اسلام است و برای تحقق این هدف شوم خود روح پاک جوانان را هدف قرارگرفته و باید با پراکنده کردن عطر قرآن جوانان را از هر گونه دسیسه ای به دور کنیم.

وی اظهار کرد: همچنین با توجه به گسترش روز افزون سؤالات و شبهات جدید در حوزه مسائل مذهبی و اعتقادی مردم و لزوم ارتقای سطح آگاهی معلمان و فرهنگیان در پاسخگویی به شبهات و سؤالات حوزه دین و با عنایت به سند راهبردی مقابله با وهابیت و سلفیت و به ‌منظور جلوگیری از تفرقه و شبهه ‌افکنی اداره ‌کل تبلیغات اسلامی استان کردستان اقدام به برگزاری کارگاه «آشنایی با فرق ومذاهب اسلامی» ویژه معلمان و مربیان پرورشی در سنندج کرده است.

حجت‌الاسلام منتشلو یادآور شد: هدف از برگزاری این کارگاه آموزشی ارتقاء سطح آگاهی‌‌های دینی ـ مذهبی در حوزه فرق و مذاهب، توجیه مخاطبان نسبت به تهاجم وهابیت و القا‌ شبهات، ایجاد توانمندی مخاطبان در پاسخ ‌گویی به شبهات، ایجاد ارتباط و تعامل با پیروان فرق و مذاهب اسلامی از طریق چهره‌‌‌های فرهنگی و ترویج نشر فرهنگ اهل‌بیت(ع)بین نوجوانان و جوانان است.

captcha