رئیس جمهور در حرم رضوی سخنرانی می‌کند
کد خبر: 1446373
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۹
۱۵ شهریور؛

رئیس جمهور در حرم رضوی سخنرانی می‌کند

گروه سیاسی: حجت‌الاسلام حسن روحانی، رئیس جمهور در هشتمین سفر استانی خود، روز شنبه وارد شهر مشهد شده و ساعت ۱۶، در حرم مطهری رضوی و در جمع زائران و مجاروان علی ابن موسی الرضا(ع) سخنرانی می‌کند.

حسن موحدیان، فرماندار مشهد در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، با اشاره به زمان سخنرانی رئیس جمهور در حرم رضوی گفت: دکتر روحانی عصر روز شنبه با استقبال مردم وارد شهر مشهد شده و ساعت 16 در حرم رضوی با مردم دیدار کرده و در جمع آنان به ایراد سخن می‌پردازد.

بنا به اعلام پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری خراسان رضوی، دیدار با علما و روحانیان معظم٬ نخبگان٬ اساتید دانشگاه و فرهیختگان، خانواده‌های شاهد و ایثارگر و بازدید از نمایشگاه توانمندی‌های استان از دیگر برنامه‌های سفر رئیس جمهور به خراسان رضوی است.

حضور در جمع سرمایه‌گذاران استان، تشکیل جلسه هیئت دولت و همچنین حضور رئیس جمهور در شورای اداری استان، از دیگر برنامه‌های هیئت دولت در مشهد به شمار‌ می‌رود، در این جلسات، گزارش‌هایی در خصوص فرصت‌ها و چالش‌های استان در حوزه‌های علمی٬ فرهنگی٬ اجتماعی و اقتصادی از سوی مدیران استانی ارائه می‌شود تا منجر به تصمیمات مقتضی برای زائران و مجاوران بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) شود.

ضرورت توجه به مطالبات جامعه قرآنی استان

نخستین حضور رئیس دولت در استان خراسان رضوی، پس از گذشت بیش از یک‌سال از قرار گرفتن او در منصب ریاست جمهوری است به همین جهت، جامعه قرآنی استان این فرصت را مغتنم شمرده و به بیان مطالبات خود می‌پردازد.

مشهد، برپاکننده یکی از بزرگ‌ترین نمایشگاه‌های قرآن و عترت در سراسر کشور است، اما هر ساله با کمبود بودجه برای برپایی مواجه است. رفع این مشکل، نیازمند اختصاص ردیف بودجه‌ای خاص از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است تا با تأمین اعتبار شاهد گسترش هرچه بهتر این فعالیت‌ها در عرصه‌ بین‌المللی باشیم.

بنا به گفته مسئولان، افزایش بودجه فعالیت‌های قرآنی در مشهد و در پی آن، افزایش بودجه نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد در صدر مطالبات جامعه قرآنی پایتخت معنوی ایران از رئیس جمهور قرار دارد، همچنین ارتقای جایگاه قرآنی مشهد و استان نیاز برنامه‌ریزی ویژه است که در این راستا باید در نگاه ملی و اسناد بالادستی مورد توجه قرار گیرد.

با توجه به اینکه نخستین جلسه استانی هیئت دولت در مشهد برگزار می‌شود، امید است مطالبات جامعه قرآنی خراسان رضوی در این جلسه مطرح و مشکلات و معضلات آن‌ها رفع شود.

captcha