امریکا حذف آیات جهاد از قرآن را کلید زد
کد خبر: 1449410
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۷
محقق مصری:

امریکا حذف آیات جهاد از قرآن را کلید زد

گروه بین‌الملل: یک محقق و نویسنده مصری معتقد است، ایالات متحده در زمان ریاست‌جمهوری جرج بوش برای نخستین‌بار با ارائه طرحی، پروژه حذف آیات جهاد از کتب درسی دانش‌آموزان کشورهای عربی را کلید زد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از خبرگزاری مصری ONA، خالد اسماعیل که در خلال برنامه‌ای تلویزیونی از شبکه ماهواره‌ای «الغد العربی» مصر سخن می‌گفت، ادامه داد: این طرح نخستین‌بار از سوی ایالات متحده و با این بهانه که آیات جهاد، حس تنفر و بیزاری را در بین ملت‌ها به‌وجود می‌آورد، مطرح و درخواست حذف آن از کتب درسی مدارس کشورهای عربی ارائه شد.
وی افزود: ایالات متحده همچنین با تکیه بر توان نظامی و تسلیحاتی، به خود این اجازه را داد تا پیشنهاد کند که نقشه جهان عرب پس از جنگ جهانی دوم از نو ترسیم و تقسیم شود؛ گرچه توان تسلیحاتی آن‌ها تنها شعاری پوچ و توخالی است.
این نویسنده مصری با اشاره به اینکه وسایل ارتباطات جمعی و تنویر افکار عمومی در کشورهای عربی نیز شروع به فضاسازی ضد دین و ملیت‌های مختلف کرده‌اند، تصریح کرد: کار این رسانه‌ها ایجاد بغض و کینه بین پیروان ادیان و مذاهب از یکدیگر شده است؛ کار به جایی رسیده که سخنرانی‌های مذهبی هم تنها با هدف تحریکات قومی و دینی ایراد می‌شوند.
خالد اسماعیل در پایان این گفت‌و‌گوی تلویزیونی نیز نسبت به محو فرهنگ و هویت عربی ـ اسلامی هشدار دارد و گفت: نویسندگان عرب هم اکنون در دو دسته گنجانده می‌شوند؛ دسته‌ای که با اهداف ملی‌گرایانه، گرفتار فرهنگ تقلیدی غرب شده‌ و هویت خود را از تمدن غربی جستجو می‌کنند و دسته‌ دوم که کاملا در فرهنگ غرب ذوب و غرب‌زده شده‌اند.

captcha