دانشگاه قرآنی در البرز احداث می‌شود
کد خبر: 1457937
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۸

دانشگاه قرآنی در البرز احداث می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی: طرح راه‌اندازی دانشگاه قرآنی در حال بررسی است و در صورت تصویب و تأمین اعتبار به‌زودی عملیات احداث آن آغاز می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از البرز، حجت‌الاسلام محمدمهدی حسینی‌همدانی، امام جمعه کرج ظهر 15 مهر در نشست هم‌اندیشی مؤسسات قرآن و عترت البرز، اظهار کرد: قرآن نور است و مسیر سعادت دنیوی و اخروی بشر را روشن می‌کند، خداوند از قرآن به‌عنوان نور، فرقان، هدایت و ذکر نام برده که هر کدام از این کلمات مفاهیم جامعی را در خود جای داده‌اند.
وی افزود: قرآن خود نور است و برای روشن شدن احتیاج به هیچ وسیله دیگری ندارد؛ بنابراین اگر کسی می‌خواهد در زندگی مادی و معنوی سعادتمند باشد باید به آیات این کتاب مقدس رجوع کند و این آیات را در جریان عادی زندگی خود به کار گیرد.
حجت‌الاسلام حسینی‌همدانی ادامه داد: هر چند بعد از پیروزی انقلاب به قرآن و مفاهیم قرآنی توجه زیادی شده ولی هنوز هم قرآن مهجور مانده و باید در این حوزه فعالیت‌های بیشتری صورت بگیرد.
امام جمعه کرج ابراز کرد: برای ترویج فعالیت‌های قرآنی شورای توسعه فرهنگ قرآنی استان باید با تمرکز و مدیریت منسجم‌تری عمل کند، برای تحقق اهداف قرآنی در مرحله نخست باید چشم‌انداز این حوزه به‌طورکامل تبیین شود و پس از آن برنامه‌ریزی‌های مدونی برای اجرای طرح‌های قرآنی استان انجام بگیرد.
این مقام مسئول با بیان‌که بدون برنامه‌ریزی هیچ یک از اهداف پیش‌بینی شده به‌طور کامل محقق نمی‌شود، گفت: استان البرز ظرفیت‌های بسیار مناسبی در حوزه قرآن و عترت دارد که باید این ظرفیت‌ها شناسایی شوند و به فعلیت برسند.
وی ادامه داد: باید توان و ظرفیت مناطق مختلف استان به‌طور کامل شناسایی شود تا بر اساس این ظرفیت‌ها برنامه‌ریزی مناسبی برای ترویج فرهنگ قرآنی در استان انجام شود.
نماینده ولی فقیه در استان البرز در پایان به احداث دانشگاه قرآنی در استان اشاره کرد و گفت: طرح راه‌اندازی دانشگاه قرآنی در حال بررسی است و در صورت تصویب و تأمین اعتبار به‌زودی عملیات احداث آن آغاز می‌شود.

captcha