واکنش شورای روابط اسلامی ـ آمریکایی به قرار گرفتن در فهرست تروریستی امارات
کد خبر: 1474196
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۰

واکنش شورای روابط اسلامی ـ آمریکایی به قرار گرفتن در فهرست تروریستی امارات

گروه بین‌الملل: شورای روابط اسلامی ـ آمریکایی، بزرگترین سازمان حمایت از مسلمانان آمریکا دیروز با صدور بیانیه‌ای اعتراض خود را نسبت به قرار گرفتن نام این سازمان در لیست تروریستی صادر شده از سوی امارات، اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «CAIR»، شورای روابط اسلامی ـ آمریکایی در این بیانیه از دولت امارات خواست تا در مورد این لیست توضیح دهد و اعلام کرد که به طور قطع هیچ مبنای واقعی برای قرار گرفتن این سازمان‌ و دیگر گروه‌های حمایت از حقوق مدنی مسلمانان در اروپا و آمریکا در لیست تروریست‌ها وجود ندارد.

روز شنبه، 24 آبان‌ماه، مقامات اماراتی فهرستی را تحت عنوان لیست ترور منتشر کردند که شامل 83 نهاد و سازمان در سراسر جهان است.

قرار گرفتن شورای روابط اسلامی ـ آمریکایی و انجمن آمریکایی مسلمانان در این فهرست تروریستی با تعجب و اعتراض مسلمانان آمریکا مواجه شده است.

برخی سازمان‌های اسلامی اروپا مانند فدراسیون سازمان‌های اسلامی اروپا، جمعیت خیریه اسلامی، جمعیت خیریه بریتانیا و اتحادیه مسلمانان بریتانیا نیز جزو این فهرست هستند.

همچنین گروه حوثی‌های یمن(!) در کنار تروریست‌های جبهه النصره در سوریه و یمن، داعش، القاعده، بوکوحرام نیجریه و طالبان افغانستان به عنوان گروه‌های تروریستی اعلام شده‌اند.
 

captcha