نيجريه صاحب بانك اسلامی می‌شود
کد خبر: 2141965
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۲:۴۳

نيجريه صاحب بانك اسلامی می‌شود

گروه بين‌الملل: بانك مركزی نيجريه ديروز، 30 خردادماه، از صدور مجوز راه‌اندازی نخستين بانك اسلامی اين كشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) به نقل از پايگاه اطلاع‌رسانی «This Day Live»، «سانوسی لاميدو»، رئيس بانك اسلامی نيجريه، با اعلام اين خبر در همايش بانكداری اسلامی در «داكار»، پايتخت سنگال، گفت: بانك «جايز» نيجريه با مجوز بانك مركزی به‌زودی به عنوان نخستين بانك اسلامی اين كشور آغاز به كار خواهد كرد.
وی در اين همايش اعلام كرد كه نيجريه مدت‌ها به دنبال راه‌اندازی اولين بانك اسلامی بود و تلاش بر آن است كه اين كشور به كانونی برای بانكداری اسلامی در منطقه تبديل شود.
همايش بين‌المللی بانكداری اسلامی سنگال كه از ديروز در داكار آغاز شده‌ است، تا اول تيرماه ادامه خواهد داشت و به بررسی موضوعاتی مانند طرح‌های توسعه اقتصاد اسلامی در نيجريه، نقش بانك‌های مركزی در توسعه اقتصاد اسلامی در غرب آفريقا و بررسی پتانسيل اقتصاد اسلامی در آفريقا اختصاص خواهد يافت.
اقتصاد خرد اسلامی و بازار آن در غرب آفريقا، انتشار اوراق قرضه اسلامی در سنگال، پيش‌بينی پيامدهای انتشار اوراق قرضه اسلامی و سازگاری اوراق قرضه اسلامی با نظام‌های اقتصادی ديگر موضوعات مورد بحث در اين همايش خواهد بود.
در اين همايش كه به همت وزارت امور مالی و اقتصادی سنگال برگزار خواهد شد، رؤسای بانك‌های مركزی، علمای شريعت اسلامی و كارشناسان عرصه اقتصاد اسلامی از كشورهای مختلف جهان حضور دارند.
captcha