هشدار احسان‌اوغلو نسبت به تهديد ماهيت فرهنگی فلسطين
کد خبر: 2241532
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۰ - ۱۵:۰۵

هشدار احسان‌اوغلو نسبت به تهديد ماهيت فرهنگی فلسطين

گروه بين‌الملل: اكمل‌الدين احسان‌اوغلو، دبيركل سازمان همكاری اسلامی، در هفتمين اجلاس وزرای فرهنگ كشورهای اسلامی نسبت به تهديد ماهيت فرهنگی فلسطين از سوی رژيم صهيونيستی هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا) به نقل از پايگاه اطلاع‌رسانی «OIC»، احسان‌اوغلو در جمع وزرای فرهنگ كشورهای اسلامی در الجزاير گفت: بررسی مسائل فرهنگی در جهان اسلام بدون صرف دقت و توجه ويژه به مسئله اشغال سرزمين‌های فلسطينی از سوی نيروهای اسرائيلی و مورد تهديد قرار گرفتن ماهيت فرهنگی فلسطين به دليل حفاری‌ زير مسجدالاقصی، حملات وحشيانه به اماكن عبادی از جمله اهانت به مساجد و آتش زدن قرآن كريم فاقد نتيجه لازم و مطلوب خواهد بود.
وی همچنين بر اهميت قدس شريف برای جهان اسلام و لزوم حفظ ماهيت اسلامی و حفاظت از اماكن مقدس اسلامی و مسيحی تأكيد و تداوم سياست‌ها و اقدامات غيرقانونی رژيم صهيونيستی در اخراج فلسطينيان از سرزمين خود، تخريب خانه‌های آنان، اقدام تبعيض‌آميز ايجاد ديوار حائل، يهودی‌سازی اماكن تاريخی و اهانت به اماكن مقدس در سرزمين‌های اشغالی از جمله قدس شريف را محكوم كرد.
احسان‌اوغلو نسبت به خطر حفاری‌های رژيم صهيونيستی زير مسجدالاقصی هشدار داد و از جامعه بين‌الملل به‌ويژه سازمان يونسكو خواست به وظايف خود در متعهد كردن اسرائيل به قوانين بين‌الملل و پايان دادن به اقدامات غيرقانونی در قدس اشغالی عمل كنند.
وی همچنين اقدامات اسرائيل در تغيير اسامی اماكن فلسطينی در سرزمين‌های اشغالی را محكوم كرد و از جهانيان خواست در مقابل تحريف ماهيت جغرافيايی و نژادی سرزمين‌های اشغالی ايستادگی كنند.
احسان‌اوغلو در اين اجلاس همچنين به بررسی مسئله اسلام‌هراسی در كشورهای اروپايی و آمريكا و رسانه‌های غربی پرداخت و بر لزوم معرفی و ترويج فرهنگ اسلامی برای مقابله با اين مسئله تأكيد كرد.
هفتمين اجلاس وزيران فرهنگ كشورهای اسلامی، با عنوان «پشتيبانی از طرح سازمان ملل متحد مبنی بر اعلام سال تقريب فرهنگ‌ها و فعال‌سازی نقش جوانان در برقراری فرهنگ صلح و گفت‌وگو»، از ديروز، 27 آذرماه، در الجزاير آغاز به‌كار كرده است و امروز به كار خود پايان می‌دهد.
captcha